• Aalt0

Försökt bli gravida i 11 mån utan resultat, hur orka längre?

Jag förstår precis din frustration!

Det tog mig och min sambo 1 år innan jag blev gravid och jag gick också till gyn som sa att allt ser jättebra ut.
    Då började min sambo tro att det var fel på han, tills lilla pyret plötsligt kom!
    Om jag tänker efter vad vi gjorde "annorlunda" den månaden jag blev gravid så måste jag säga att det har med vårat sex att göra. Vi hade helt enkelt sex för ofta för just den månaden så lät vi bli varandra ett tag innan ägglossningen och vips så var jag på smällen. Nu menar inte jag att detta är det ni måste göra, men det var tricket för oss i alla fall :)

• Aalt0

Ni får prova hålla er ifrån varandra dagarna innan hihi ;)
    Nä jag har en app på mobilen som visar vilken vecka jag hade ägglossning, den stämde jättebra då jag använt den i nästan 1 år så :) och just den veckan då så "körde" vi kanske på bara 2 ggr och höll oss veckan innan :)

• Aalt0
    sca skrev 2012-05-22 14:46:01 följande:
    Vi har försökt med vebis nummer två nu i 11 månader och jag känner igen mig i allt du skriver. Nu för någon dag sen fick vi äntligen vårat pluss :) och precis som Aalt0 säger hade vi också mindre sex då. Så jag tror verkligen det fungerar :) ge inte upp ;)
  • Aalt0

Hoppas det lilla plusset kommer snart för er, all lycka till! Glad

Svar på tråden Försökt bli gravida i 11 mån utan resultat, hur orka längre?