• lele79

Försökt bli gravida i 11 mån utan resultat, hur orka längre?

Vi har Försökt bli gravida i 11 månader, men utan resultat. Jag har varit hos gyn och gjort blodprov som visar att jag har ägglossning. Varje månad är en sådan besvikelse. Hur länge försökte ni bli gravida?? Om det tog lång tid hur hittade ni orken att kämpa? Oj vilket gnälligt inlägg men jag känner för att hitta någon eller några i samma situation. Någon att dela tankarna med.

• Svar på tråden Försökt bli gravida i 11 mån utan resultat, hur orka längre?
  • Aalt0

Jag förstår precis din frustration!

Det tog mig och min sambo 1 år innan jag blev gravid och jag gick också till gyn som sa att allt ser jättebra ut.
    Då började min sambo tro att det var fel på han, tills lilla pyret plötsligt kom!
    Om jag tänker efter vad vi gjorde "annorlunda" den månaden jag blev gravid så måste jag säga att det har med vårat sex att göra. Vi hade helt enkelt sex för ofta för just den månaden så lät vi bli varandra ett tag innan ägglossningen och vips så var jag på smällen. Nu menar inte jag att detta är det ni måste göra, men det var tricket för oss i alla fall :)

• MissBoring

Vi kämpar fortfarande efter 2 år försök.
    Jag tycker du ska kontakta gyn och tala om att du försökt och att det inget händer så får de göra en utredning på dig och din sambo.
    Bra sätt är också att gå in på fertilityfriend.com och kanske tempa ett par månader för att få full koll på hur cyklarna ser ut, hur långa dom är och hur lång lutefas du har. Sånt kan alltid va till hjälp, om du inte redan har full koll alltså.
    Man kämpar vidare för att längtan är stor :)   

• susa

Ge inte upp! För mig tog det 4 år att bli gravid. Sista året sökte jag hjälp på kvinnokliniken och fick pergotime för jag hade ingen eller oregelbunden ägglossning. Blev iofs gravid efter 3,5 år men det blev missfall i v 8. 

Det finns många trådar här på fl om detta. och sök hjälp på kvinnokliniken, de är väldigt hjälpsamma där

Lycka till! 

• Bobbo3

För oss tog det 18 månader innan vi blev gravida. Men vi valde att göra en utredning när det hade gått 14 månader för då hade jac fått nog var jätte nere en tid. Men i vårat fall visade det sig att jag hade för högt prolaktin värde och för låg ämnes omsättning . Hade ingen arning om detta e inte över viktig så misstänkte inget. Men gör en utredning det kändes så bra för oss när vi gjorde det dom tog en på allvar och det kändes som en lättnad att man kan få hjälp. Ibland behövs det. Lycka till

• Findusia

För oss tog det 18 månader att bli gravid. Efter ett år gjorde vi privat en fullständig undersökning av både mig och honom och de hittade ingenting. Två gånger kunde de se på VUL att jag hade ägglossning. Hade helt regelbundna cykler. Ändå tog det 18 försök. När det väl tog sig frågade jag läkaren från kliniken varför det plötsligt fungerade och hon sa att ofta är det så. Mycket i kroppen som ska funka och plötsligt gör det det. Idag är vår lilla 8 mån!

• lele79
    Aalt0 skrev 2012-05-21 17:37:50 följande:
    Jag förstår precis din frustration! Det tog mig och min sambo 1 år innan jag blev gravid och jag gick också till gyn som sa att allt ser jättebra ut. Då började min sambo tro att det var fel på han, tills lilla pyret plötsligt kom! Om jag tänker efter vad vi gjorde "annorlunda" den månaden jag blev gravid så måste jag säga att det har med vårat sex att göra. Vi hade helt enkelt sex för ofta för just den månaden så lät vi bli varandra ett tag innan ägglossningen och vips så var jag på smällen. Nu menar inte jag att detta är det ni måste göra, men det var tricket för oss i alla fall :)     

Kul att höra, precis det sa min man igår, att vi har kanske sex för ofta. Testade ni med ägglossningstest då och körde på när ni fick positivt på testet?
  • Aalt0

Ni får prova hålla er ifrån varandra dagarna innan hihi ;)
    Nä jag har en app på mobilen som visar vilken vecka jag hade ägglossning, den stämde jättebra då jag använt den i nästan 1 år så :) och just den veckan då så "körde" vi kanske på bara 2 ggr och höll oss veckan innan :)

• sca

Vi har försökt med vebis nummer två nu i 11 månader och jag känner igen mig i allt du skriver. Nu för någon dag sen fick vi äntligen vårat pluss :) och precis som Aalt0 säger hade vi också mindre sex då. Så jag tror verkligen det fungerar :) ge inte upp ;)

• sca

Vi har försökt med vebis nummer två nu i 11 månader och jag känner igen mig i allt du skriver. Nu för någon dag sen fick vi äntligen vårat pluss :) och precis som Aalt0 säger hade vi också mindre sex då. Så jag tror verkligen det fungerar :) ge inte upp ;)

• Aalt0
    sca skrev 2012-05-22 14:46:01 följande:
  • lele79

Tack för alla era svar, det får mig att se lite ljust även på våra chanser. Skulle vilja hitta någon eller några att följas åt med mot det efterlängtade plusset. Finns det någon där ute som precis som vi Försökt länge?? Vill gärna höra fler historier och erfarenheter.

• Aalt0

Hoppas det lilla plusset kommer snart för er, all lycka till! Glad

• kraffs

Hej lele! Jag och min man har försökt i 10 månader och vi båda misstänker nog att det är fel på någon av oss... Jag har haft helt regelbunden mens hela tiden, har fått fina utslag på äl-tester på förväntad dag och förra månaden när jag tempade fick jag en tydlig stegring av tempen i samband med äl. Men ändå inget! Jag har BIM om en vecka och då ska jag börja tempa igen + ringa till gyn och be om att få komma igång med en utredning. Jag misstänker att de kanske stänger ner verksamheterna lite i sommar och då känns det skönt att ha ställt sig i kö innan det. Jag vill att utredningen ska vara igång i augusti/september...
    Det känns fruktansvärt jobbigt att behöva ta hjälp för en sån sak som minst 8 av 10 par klarar helt naturligt...
    Jag är 25 år, men känner mig stressad när det tar tid. Jag menar, om man behöver ge sig in i IVF-träsket eller adoptera kan det ju ta flera år innan man får sitt älskade barn och jag känner, just nu, att jag vill ha 3 eller 4 barn. Det kommer man ju inte hinna då....
    Vi skäms också båda två över vår naiva inställning att det skulle gå direkt, eftersom vi är hälsosamma båda två.
    Jag har försökt flera månader att sluta tänka på det, men det är otroligt svårt. På ett sätt skulle jag vara vilja radera det hela ur tankarna, men samtidigt vill man ju ha koll på äl så att man inte missar en chans! Det kommer ju inte så många på ett år ändå, det är en eeevig tid mellan varje äl känns det som.

• Awesomeginger

Hej,

Är nyfiken hur de gick sen? Hoppas du har plusat! Jag fick just min mens efter 11e försöket och allt känns hopplöst. 
    Känns som vi gör något fel fast jag vet att vi inte gör det. De är väldigt intressant ni som låg mindre och då fick till de, jag och min fästman pratade denna månad att ha sex bara på ägglossning sen bara när vi känner för det.

• SigneSE

Samma sits här men försökt några månader till än ni?.

vart hos gyn och allt ser bra ut?

känns så jobbigt?

Svar på tråden Försökt bli gravida i 11 mån utan resultat, hur orka längre?