Inlägg från: Armageddon |Visa alla inlägg
  • Armageddon

Behöver egentid!!! Trivs inte i förhållandet...

Tycker också egentiden är oerhört viktig, men hos oss är det inga problem. Är kvällsmänniska, så när barnen är lagda kan jag gå ut i garaget och pyssla med mina hobbies en timme eller 2, och ibland har jag en hel kväll, om jag har något viktigt som måste bli klart.

Frugan har mindre behov än mig, men givetvis får hon också den tid hon behöver.

Bara för att man har en familj så betyder det inte att man ägnar 100% av sin tid åt den, går alldeles utmärkt att fördela tiden.

För oss gör det att man får tid att varva ner, och man kan lättare hantera de konflikter och stressiga situationer som uppstår i en familj med flera barn.

• Armageddon
    Tom Sawyer skrev 2015-09-03 19:26:19 följande:

Länge sedan TS var aktiv i denna tråd, men ett enkelt tips för andra i samma sits är helt enkelt motion.

Vem kan neka en att sticka till gymmet, ut på en löprunda, eller vad man nu föredrar ibland?

Det har varit en ventil för mig iaf. Plus att motion bränner en massa negativ energi & stress.

I mitt nästa liv kommer jag att välja en dam som är betydligt mer självständig.

Jag har en klängig kvinna som vill ha hjälp med det mesta, och det är riktigt osexigt tycker jag. Det räcker fan med att jag curlar ungarna! ; )

Vore sjukt skönt om både hon och jag kunde åka iväg varsin vecka någon gång med vänner/brorsa/syrra, och den andra tog hand om ungarna och hemmet.

Det kommer inte att hända med nuvarande.

/Tom

Det där med att resa på varsitt håll är klockrent. Jag och min fru har helt olika syn på vad vi vill få ut på en resa, så vi åker med kompisar och vänner, fast varför sig.

Känns som extremt bortkastade pengar att en ska åka med på något bara för att och sen gå och ha tråkigt på hela resan.

Men ibland åker vi hela familjen också, det är ju mysigt det med, men för många är det otänkbart att inte åka tillsammans på allting.

Sen har jag ett jobb som gör att det inte är ovanligt att man är borta en vecka, och har även gjort utlandstjänst där man är borta flera månader.

Sånt stärker förhållandet som fan kan jag säga.

Vet par som i princip aldrig varit ifrån varandra en enda dag på 10 år, och där det blir kris ( för henne) om det skulle uppstå en situation där han måste vara borta. Han fick tex dagspendla 25 mil när han tillfälligt skulle jobba på annan ort i 2 veckor, hon fixade inte att vara själv med barnen...
Svar på tråden Behöver egentid!!! Trivs inte i förhållandet...