Behöver egentid!!! Trivs inte i förhållandet...
Nu är jag förvisso bara en 17årig tjej, men jag är nu det där fruntimret som hatar min sambos egentid.... Han blir 20 i höst och har en dotter på 1,5 år som han oftast har på helger. Ibland går det 2-3 veckor mellan helgerna men ibland är det 2-4 helger i rad plus veckodagar också. Det blir alltså knappt någon tid med varandra.
Vi är båda trötta under veckorna efter skolan = han vill vara ifred när jag vill gosa en stund. Sedan är vi trötta när dottern är hos oss på helgerna = han vill vara ännu mer ifred.
Sexlivet blir lidande, bråk uppstår och vi går ibland varandra fruktansvärt mycket på nerverna!
Så här kommer ett litet tips från någon som känner igen sig, fast är på andra sidan av konflikten.
För min del hade det kännts 1000 gånger bättre om man hade haft 1-3 dagar i veckan man bestämt att "idag får jag göra precis vad jag vill själv!" enligt rimliga villkor(alltså inte supa sig stupfull varenda gång tex! :)).
Sedan kan man också bestämma tex att "på söndag kan vi hitta på något gemensamt!" som tex bio med barnet/barnen eller en promenad i parken så att hon inte känner sig åsidosatt.
Såklart kan man väl skräddarsy schemat lite om man är sjuk/jobbar natt/supertrött osv!
Tyvärr är just min sambo j*vligt envis och ändrar sig efter humör pga sin ADD så jag har inte kunnat slå igenom detta. Men ni som faktiskt söker lite hjälp för att förbättra erat förhållande kanske är lite mer mottagliga? :)
Hoppas detta var till någon hjälp! Av erfarenhet kan jag gissa mig till att era partners vill ha lite schemalagt :)