Inlägg från: Bluesman |Visa alla inlägg
  • Bluesman

Behöver egentid!!! Trivs inte i förhållandet...

Känner igen mig helt i denna situation! Blir väldigt trött och sur när jag inte får egentid,och tyvärr går det ut över familjen ibland,vilket känns väldigt onödigt. Vi har två kids som är fyra och sex år. Jättegoa ungar som jag älskar mer något annat! Det är ganska stor åldersskillnad mellan mig och frugan, jag är 40 + och hon snart 30. Och det märks ibland för att hon har inte riktigt lekt färdigt ännu.. Älskar henne för den hon är, jättesöt lite mullig tjej som är trogen och pålitlig. Men ibland så förstår hon inte varför jag blir trött och sur...Vi har pratat om det här med egentid och hon har oftast mer egentid än mig. Men det vill hon inte riktigt förstå... Har haft många diskussioner om detta och ibland så blir hon grinig och tvär, bara för att jag vill att det ska vara jämlikt i vårt äktenskap... Tycker att det vore ju bäst om vi kunde ha lika mycket egentid,för oss båda. Då behöver ju ju ingen av oss bli avundsjuk eller trött och utsliten.Men att förklara detta på ett bra sätt för henne, är inte alltid så lätt...

Svar på tråden Behöver egentid!!! Trivs inte i förhållandet...