Anonym (accepteras inte) skrev 2012-06-12 10:31:10 följande:
Jag kom på runt 11 års ålder att jag var bi då jag började tycka om en tjej. Idag är jag 26 och min familj vet inte om det ännu. Hur berättade ni för er familj och hur tog dom det?
Min familj är traditionell och ser det onormalt, vet inte alls hur dom skulle ta det men det är ju en del av mig:/
Men jag är lyckligt gift med en underbar man, tyvärr har även han svårt att acceptera detta och vill helst inte att jag pratar om det. Dock vet mina närmsta vänner om det...
Hur kom ni på att ni gillade samma kön? Jag blev kär i en tjejkompis men berättade det aldrig för henne...
Min mamma vet. Hon "tog det" inte på nåt sätt alls, hon sa väl typ "jaha, okej, när visste du det?" eller nåt. Min bror vet nog då jag hånglat med tjejer på stan när jag var ung och han var ute i samma stad. Vi har aldrig pratat om det, vad finns att prata om liksom? Tror inte jag berättade på något speciellt sätt för mamma heller, det kom upp ganska naturligt, typ "Jag ska på dejt" -Jaha, vad heter han? "Hon heter Sara". Mer var det inte.
Min pappa vet INTE och kommer inte få veta förrän den dag det är absolut nödvändigt (ie jag valt att leva med en annan kvinna). Han är homofobisk, och det skulle vara extremt svårt för honom att hantera. Ser ingen anledning att utsätta honom för det bara för att "alla ska veta" liksom.