• Linaa87

mammor i stockholm?

Här finns en mamma som gärna träffas för en fika och playdates med kidsen.
    Såg att du bodde i Grebbestad maamacitaap, hänger en del där under somrarna då vi har sommarhus i Bullarebygden. Hoppas flytten gör er gott! 

• Linaa87

Jag bor i Södertälje, men hänger en del både inne i stan och ute i norrort.

• Linaa87

Åh, stort grattis! Passa på att njuta riktigt ordentligt. Själv misstänker jag en eventuell graviditet, ska göra ett test i morgon i förhoppning om att allt går som jag vill. Ses gärna över en fika framöver!

• Linaa87
    RobbansMamma skrev 2012-06-24 22:53:22 följande:
    Här var det LivatFlört

Haha, ja verkligen! Hur har ni det i regn och ruskovädret?! Här längtar vi efter sol och värme så att man kan börja hänga i parken och på stranden.
  • Linaa87
    RobbansMamma skrev 2012-06-29 08:19:21 följande:

Hej! Jo vi har det bra, fullt upp här hemma nu när älsta killen har sommarlov från dagis i 9veckor. Ja, det har varit lite små trist när det har regnat till och från och det mest har blivit inne dagar, men nu verkar det som att det verkar bli lite bättre med vädret, så i morgon blir det kolmården om vädret tillåterSkrattande. Hur är det med dig? händer nått kul i sommar för dig?

Ja, det har varit samma här. Men precis som du säger, nu längtar vi efter strandmys och parkhäng. Jobbar dock hela juli månad men är ledig på dagarna så att jag kan vara hemma och mysa med lilleman. Sedan sticker vi till landet i början på augusti, hem, packa väskorna och vidare mot Palma de Mallorca. Längtar så!!
  • Linaa87
    RobbansMamma skrev 2012-07-04 23:12:36 följande:
    Ja det är ju de som är mysigaste på sommarenSkrattande. Vad jobbar du med? själv är man mamma ledig just nu när man har den minsta på 3,5månader snart..vet inte hur länge jag ska vara ledig..har ju inget jobb att gå tillbaka till heller efter ledigheten så det är lite små jobbigt..Obestämd. Vad jobbar du med? underbart det låter att ni ska dra till Mallorca! Skrattande.
    Absolut! Jag jobbar på ett telemarketingbolag, säljer trädgårdsprodukter till villaägare och bostadsrättsföreningar. Trivs som fisken i vattnet, dock bara temporärt tills jag hittar ett heltidsjobb på dagtid. Det som jag har nu är endast provisionsbaserat och jag är lite orolig över hur det kommer gå ut över min fp sen när jag får barn igen. Vi har börjat fila på nummer två och hoppas på att bli gravida i början av augusti senast. Du har inte börjat kolla på arbetsmarknaden och skickat iväg ansökningar? Aldrig fel att vara ute i god tid trots mammaledighet. Mysigt att vara ledig nu såhär under sommaren dock, njut! Ja, ska bli riktigt härligt med utlandssemester, omväxling förnöjer!
  • Linaa87

Hej alla mammor! Har inte varit här inne på ett tag. Kan iallafall meddela att vi äntligen har plussat och väntar tillökning i början av maj. Vi är så lyckliga! Någon mer som går i väntans tider?

• Linaa87

Jag ses också gärna över en fika framöver. Har lilleman hemma från förskolan på fredagar samt under helgerna.

• Linaa87
    Josenoah skrev 2012-12-04 12:25:07 följande:
    Härligt. Vart bor ni?

Vi bor i Södertälje :)
  • Linaa87
    Josenoah skrev 2012-12-05 06:23:10 följande:
    Okey, passar det att ses i stan?

Ja, absolut! Såvida det inte ska snöa så förbaskat. Nu kommer man ju i princip ingenstans.
  • Linaa87
    Yozefeehn skrev 2012-12-15 20:49:18 följande:
    Hej ! Har en son på +4 månader och en dotter på 2 år, bor ute i Haninge. Har ni träffats någonting?

Välkommen till gruppen! Nej vi har inte fått till någon träff ännu, får väl styra upp något framöver. jag har själv en son på 2,5 och gravid med nummer två.
Svar på tråden mammor i stockholm?