Juni-barnen
PetraK skrev 2012-07-30 22:34:16 följande:
Tessi: ja gör gärna det :)! Jag har en mei tai också, men den är för bred så hon kan inte ha benen utanför den än, sen har jag en till jättelång vävd sak, får väl se om dom kommer till användning.Idag har hon varit som en blodigel på mej, kan inte somna någon annanstans än i famnen, börjar få lite ångest över att man "skämmer bort" henne med det, jag sitter gärna och myser med henne i flera timmar alltså, men det kanske vore bra om hon kunde somna själv också...det kan hon väl fortfarande men man kanske måste låta henne göra det ibland också... Hur gör ni?
Jag har inte tänkt ut någon strategi för sånt här utan kör på det som funkar just då. När hon är övertrött måste vi vara i rörelse med henne nära kroppen, eller slänga fram bröstet även om det var en halvtimme sen hon åt.
Jag kan inte låta henne ligga och gråta/skrika, tar upp henne om det inte funkar att stoppa in nappen igen i princip (om hon är vaken alltså, ibland gnäller hon i sömnen men då kan det räcka med en hand på magen)...
Här är Algot och jag med trikåsjalen. Ser nu att han sitter lite snett... Han gillar inte trikåsjalen längre eftersom han blivit för stor och har svårt att sitta bekvämt.
Här sitter han i den vävda långsjalen som jag fått låna. Lite olika knyttekniker men oj vad vill gillar att sjala! Istort sett det enda sättet han somnar på. Han har ett stort närhetsbehov. Tycker verkligen inte att du ska vara orolig för att du skämmer bort din dotter. Det enda som vi kan ge våra små obegränsat av är ju kärlek och närhet.
Jag tänker som så att om Algot vill ha närhet så ska han få det - även om mina föräldrar tycker att vi skämmer bort honom och att vi borde använda vagnen mer...
Om du inte vill ha sjal kan jag rekommendera de ergonomiska selarna, Boba, Ergobaby eller Manduca.