• Tesssi

Juni-barnen

Jag har också läst allas förlossningsberätteler och jag är tacksam över att ni delar med er, vare sig det blev en komplicerad eller "lätt" förlossning.

Det känns fantastiskt att alla klarat av sin förlossning med bravur även om de är olika allihop. Kroppen är verkligen fantastisk.

• Tesssi

Algot sover vid min sida hela natten, med eget påslakan utan täcke - ibland med pyjamas ibland utan.

Vi försökte med babynestet i sängen men det totalvägrade han. Däremot har vi lagt det i liggvagnen och nu stortrivs han där - troligen tyckte han att liggdelen var för stor utan något gosigt i den.

Han sover oftast på sidan, men älskar att sova på mage på mitt bröst/mage dagtid.

• Tesssi

Algot har gått upp ca 350-500g / vecka. Han växer så det knakar och är ett riktigt matvrak. Flört

• Tesssi

Jag låter Algot amma några gånger på ett bröst innan jag byter till det andra. Jag har stark utdrivningsreflex så det är för att han ska kunan suga nöjt på bröstet någongång istället för att alltid sätta i halsen....

• Tesssi

Var på besök hos BVC igår. Algot väger nu 5135g och är 56 cm lång. 5v 4d gammal. Hans kurva går spikrakt uppåt, undrar vad detta ska sluta?!

• Tesssi

Då har jag anmält Algot till babysim. {#emotions_dlg.flower}

Är era små också fortfarande pickiga vid bröstet?
    Algot älskar att picka en stund efter att han ätit färdigt till störta delen och sedan tar han sig lite efterrätt nät han tröttnat på att picka. Det är så mysigt.

• Tesssi
    Havsjungfrun skrev 2012-07-02 11:33:10 följande:
    Vad smörjer ni röda rumpor med? Har alltid använt Inityol de få gånger som de stora har behövt det men nu tycker jag inte att det hjälper. Tyvärr är det Pampers-blöjorna som funkar bäst på August och eftersom han bajsar väldigt ofta har han blivit jätteröd i rumpan. Tycker att Pampers är så täta och nätet fastnar i rumpan på honom.
    Jag har samma problem med Algots rumpa.Har bepanthen nu - hjälper sådär.
  • Tesssi
    LillSnurr82 skrev 2012-07-02 19:28:45 följande:
    Första Bvc besöket med lilla Märta i dag. Nu
    Väger hon 4075g ( födelsevikt 3640) så långt över start vikt:) jag har nog grädde i brösten:)

Till er som inte amningen funkar för så håller jag med de andra.. Tillåt er att sörja men hinn med att njuta av allt det goda av bebistiden. När bebisarna blir äldre kommer de inte vara sämre människor för att de inte blivit ammade...
    Algot har gått upp 2kg på 6 veckor, så jag har nog grädde i brösten, precis som du.
    Jag tycker att han växer så fort - föt fort.
  • Tesssi
    Annelie81 skrev 2012-07-04 17:20:42 följande:
    Hej...usch känner mig som världens sämsta mamma just nu, trött, hungrig och irriterad! Ludwig är såå missnöjd! Orkar inte,,..han är tyst när han ammas och sover....
    Han är så ledsen, har pratat med BVC då han verkar ha ont i magen. Har fått magdroppar men det verkar inte hjälpa....Han skriker som värst när han ätit. Funderar på att prova ersättning istället och se om det är min mjölk det är fel på....har slutat dricka mjölk själv...finns det något annat som kan ge dem magont...
    I värsta fall tror jag att han har kolik...:(
    Algot får ont i magen om jag lök och bönor eller stark mat.
  • Tesssi

Algot har gått upp 400-500g på ca 1 vecka - varje gång. Det känns jättemycket när jag läser om era bebisars viktuppgång. Obestämd

Ska till BVC idag får se om det stämmer även denna vecka.

-------------------------

Inatt hade vi en skräpnatt. Jag tycker inte att jag ätit något konstigt igår men Algot ville inte somna låg och skrek och knölade runt i sängen. Kl. 24 somnade han äntligen sov till 4, knöl 1h - sov till 7. Han brukar sova mycket bättre. Undrar om det var för varmt i vårt sovrum?

Svar på tråden Juni-barnen