Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Nagijala: grattis!:) Men vilken chock för er:( men även om det blir en tuff tid så kommer allt lösa sig på bästa sätt!

Någon som kan rekommendera en bra
    Bröstpump+flaska? Medela eller avensis?:)

• LillaGrynet

Tjejer: Jag har åkt på mjölkstockning med feber 3 dagen idag.. Den ligger på 39,7 och går ner med Alvedon men sen ökar den igen.. Försöker amma så mkt som möjligt på det bröstet men Ella blir jätte arg efter en stund så antagligen kommer mjölken inte ut.. På höger bröst funkar det hur bra som helst. Ringt sjukvårdsrådgivningen 2 kvällar nu och resultatet igår blev att åka in till akuten kl 00! Sådär glad blev jag.. Kom dit fick träffa en undersköterska som i princip sa detta för vi inte nåt åt inatt kan ju inte börja krångla mitt inatten med att få fatt i en Bröstpump! Så det var bara att åka hem igen! Va är det för sjukvård och varför skulle jag komma in överhuvudtaget? Dem kolla inte ens brösten.. Har duschat varmt å masserat och använt vetekudde.. Va kan man mer göra? Goda råd?

• LillaGrynet

Vi bor i en 3:à i Borås. Elton på 5 år och Ella 6 v, min sambo och jag + bonus sonen på 5 år varannan helg oxå :) Ska skaffa större så småningom men ingen panik känner vi:-P Större bil är mer aktuellt.. Har en V40 idag men är tok trångt när vi åker alla 5.. Jag får sitta i mitten bak mellan killarna som har varsin bilstol framåtvända med rygg så blir väldigt trångt:( sen har vi planer på att skaffa fler barn så större bil ett måste.. Några förslag på bra bil?;)

• LillaGrynet

Jag är förresten 30 år( om 3 v;) och min sambo 33:)

Kör emmaljunga scooter som jag hade till sonen för 5 år sen.. Den funkar men känns lite skranglig..

• LillaGrynet

Uddabus; Lider med dig att ha mjölkstockning Hoppas du får bukt på det snabbt.. Hade det själv för 2 v sen 5 dgr med 39-40 gr feber och gjorde allt för att få ordning på det vetekudde, dusch, massage och pumpa men inget hjälpte:( Va på akuten men fick ingen hjälp.. Efter 5 dgr fick jag komma till jourcentralen och fick antibiotika och det hjälpte bra tack och lov.. Men när jag var på BVC nu i veckan på kontroll så hade Ella minskat 50 gram i vikt mot förra kontrollen för 2 v sen men ökat längd och huvudomfång.. Hon är nu 6 v men bara ökat 300 gram sen födelsen.. Hon verkar dock inte missnöjd när hon ammas för om hon inte fått mjölk så hade hon väl skrikigt om det inte kom nåt och spyr och bajsar gör hon.. Bara vikten som inte ökar men troligtvis gick hon väl ner under mjölkstockningen och inte kommit ikapp sig efter det.. Ska tillbaka till BVC om en vecka och kämpa på med amning tills dess om ingen ökning skett så får jag börja med ersättning.. Känns så trist då jag verkligen vill amma

• LillaGrynet

Usch börjar bli orolig vår lilla tjej är 7 veckor idag och ökar inte i vikt direkt:( väger nu 4430(födsel 4050) o 56(52 födsel) så längd ökar men inte vikt.. Va på BVC idag hon har gått upp 80gr på 5 dgr då vi va där sist.. Hon visar inget missnöje när jag ammar henne utan är nöjd å glad.. Vaken en hel del och ler å skrattar.. Bajsar å kissar.. Märker inga fel på henne.. Men BVC tycker det är lite oro nu och att vikten måste börja öka.. Hon tycker jag ska prova ersättning en skvätt på kvällen... Några andra goda råd o ge mig??

• LillaGrynet

Lenis21: Ammar du fortfarande helt då och erbjuder ersättning efter varje amning? Funderar på att ge henne ersättning på kvällen till och börja med.. Dem vägde henne på BVC idag innan och efter amning då ökade hon 40 g i vikt..

• LillaGrynet

Känns så hemskt att Ella inte går upp på den mat jag ger henne.. Får känslan att jag är en dålig mamma( fast jag egentligen vet att jag inte är det) eftersom jag var så fast besluten redan innan jag fick henne att jag skulle amma henne 6 mån. Beror nog på att det inte funkade så bra med sonen som jag fick börja ge tillägg och sluta amma helt vid 3,5 mån.. Men känns som jag inte har nåt val snart längre.. Läser ju hur fints era skatter går upp och minns att sonen också gjorde det.. Så där var inte problemet att jag inte hade mat utan att han var så ivrig och glupsk att det skulle gå fort och han ville inte kämpa för maten..

• LillaGrynet

Oj va era kottar går upp bra i vikt.. Ella har gått upp 500g på 8 veckor men ökat 6 cm på längden.. Så näring får hon ju.. Men hon spyr mkt vet inte om det kan påverka viltuppgången.. Ger henne ersättning varje kväll efter amning.. Men inte alltid hon vill ha men erbjuder i vilket fall..

• LillaGrynet

FL Junibarnen
    Caroline Hofer Skånes Fagerhult (Danica)
    Jennie Johansson (JennieJ)
    Josefine Schagerlind (LillaGrynet)

• LillaGrynet

Grattis! Va kul med syskon och klart detta ska gå vägen:) Har jag missat nåt kanske vad blev det för cirkus sist? Kan inte minnas detta:-/

Försökt lägga till dig på FB men gick inte:(

• LillaGrynet

Ok, va jobbigt det hade jag ingen aning om

Vi vill ju ha med dig i gruppen igen va konstigt att det inte går..:-/

• LillaGrynet

Då var det ju synd att du gick ur grupper om det inte går att lägga till igen Varför gick du ur från början om man får fråga?

Är ju iofs fler som gått ur och kunnat komma tillbaka, eller?

• LillaGrynet

Fast nu var det min gravidhjärna som snacka.. Gruppen var ju inte hemlig innan juh.. Kanske därför det gick å komma tillbaka utan problems;)

Svar på tråden Juni-barnen