Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Juni-barnen

Danica: Jag gav napp när vi kom hem från BB då jag tyckte amningen funkade bra.. Men idag när vi skulle tillbaka för utskrivning efter 72 timmar så visa det sig att Ellas vikt inte ökat utan gått ner ytterligare så antagligen var det inget bra för amningen har krånglat lite sen dess så nu måste vi tillbaka på söndag igen för att se om vikten börjat gå uppåt å nappen har jag lagt undan tills amningen funkar som den ska..

• LillaGrynet

Så mitt råd är att man inte ska börja innan man vet amning o viktuppgång funkar till 100 procent :)

• LillaGrynet

Hej! Är det någon mer än jag som svullnat nåt fruktansvärt i underben och fötter efter förlossningen? Dem är som klossar å nästan hörs hur det skvalpar i dem när man går;)

• LillaGrynet

Kör bara med libero till lilltjejen .. Aldrig gillat pampers;-( Hade bara libero till sonen också

• LillaGrynet

Tesssi: Jag har klätt min son i mkt rött och en del rosa inte så mkt lila men enbart för att jag själv inte är förtjust i färgen;) Tycker barn ska kläs färgglatt och dottern har fått ha på sig en del av kläderna brorsan hade när han var bebis i grönt å turkos bland annat:)

• LillaGrynet

Ella sover brevid oss med pyjamas och en filt.. Det sägs ju att bebisar skall ligga på rygg men Ella vägrar nattetid hon skall absolut ligga på sidan mot mitt bröst.. Sover alltid med linne så hon ligger inte och äter/snuttar hela nätterna utan hon vill bara ligga mot bröstet.. Försöker att lägga henne på rygg efter matning men hon vägrar.. Hur ligger era små? Vi har även ett babynest som vi brukar lägga henne i mellan oss men dem senaste nätterna har inte det funkat alls hon ska ligga så nära mig som möjligt.. Dock dagtid funkar babynest, säng och att ligga på rygg...

• LillaGrynet

Elvis Mamma: Vi använder babynestet otroligt mycket och har gjort sen vi kom hem. Hon sover i det på dagarna och på kvällarna när vi ser på Tv så brukar hon ligga i det på soffan.. Perfekt!:) Inatt sov hon faktiskt i det i sängen också.. Antagligen för att jag gnällde om att hon vägrar göra det på nätterna annars;) Så vi har mkt användning av det.. Tar med det när vi sover i husvagnen också:) Har det även i spjälisen ibland.. Blir mer ombonat för henne:)

• LillaGrynet

Sweetlife: Låter som en bra förlossning i det stora hela:) och härligt med så bra personal:) Underbart att han äntligen är här! Grattis!!

• LillaGrynet

Uddabus: Så som du beskriver att du har... Jag har precis likadant och frågade en BM på MVC när jag beställde tid för efterkontroll och hon sa att man kan blöda från och till och att det är avslaget.. Vanligt att man får blödningar när man börjar vara lite mer aktiv sa hon:-/

Vi hade sex ihelgen och Ella är 3 veckor idag och det var en skum känsla;) Kändes inte likadant där nere precis efter andra barnet.. Haha! Blödde lite efteråt Men enligt BM på BB så upplyste dem oss redan där om att man kan ha 6 när man känner sig redo även om avslaget inte är borta helt bara man använder kondom pga infektionsrisken..

• LillaGrynet

IdaElinLivia: Va härligt att ni fått till det med sex.. Inte fel Vi hade sex 18 dgr efter förlossningen men kändes inte alls som innan ( nåt som tog emot o sen kändes det som det va större där nere på nåt vis, känns mindre upplyftande och drog ner min lust en del) vilket min sambo också tyckte men det var inte så att det inte va skönt som han uttrycker det utan nu när vi kommit igång med sexandet så vill han bara ha mer..

Svar på tråden Juni-barnen