Inlägg från: MarieG81 |Visa alla inlägg
  • MarieG81

Juni-barnen

Inatt har Ella sovit mellan 11-04 o sen mellan 04.45-07.45. Så skönt! Fler såna nätter tack!!

• MarieG81

Har åxå haft en bra natt! Ella somnade vid 24 o vaknade 05.30 o ammade, somnade om vid 10.15. Måste jag säga att jag är utvilad :) Skönt att få några såna här nätter ibland, annars äter hon var tredje timme.

• MarieG81

Anna Wahlgren är ingen favorit o efter att ha läst om standardmodellen så ligger hon inte bättre till. Mitt barn får äta o sova när hon vill o hur länge hon vill. Rutiner kommer allt eftersom. Men det funkar säkert för vissa.

• MarieG81

Härligt att va föräldraledig så man kan se det mesta på OS :)

• MarieG81

Ella älskar sport, precis som mamma, så vi sitter i soffan o myser ;)

• MarieG81

Jag gick upp 15 kg o dom bara rann av första veckan efter förlossningen. Så det var skönt för jag hade några kg för mycket innan jag blev gravid som jag nu har bestämt ska bort. Mitt mål är att gå ner 10 kg till jag börja jobba nästa aug. På 5 v har jag gått ner 1 kg så det går lite trögt. Men nu på semester har jag verkligen inte brytt mej om vad jag har ätit men på måndag när sambon börja jobba är det ändring på det. Då ska jag sluta småäta o äts godis i veckorna. Tror åxå att det blir lättare att komma ut på en långpromenad när vi inte har en massa planerat. Jag har alltid haft lite problem med vikten o var jättenöjd när mina gravkilon försvann men jag tror inte man ska stirra sig blind på kilon utan huvudsaken är att man mår bra!!

• MarieG81

En fråga!
    Ni som helammar, hur tänker ni kring att pumpa o mata med nappflaska? Jag är så kvällstrött o sambon kvällspigg, så det vore bra om han kunde ge sista målet. Men jag vill inte börja för tidigt (om man nu kan det), Ella är 6,5 vecka. Jag är rädd för att hon ska rata brösten sen o det vill jag ju inte.

• MarieG81

Baby1112: Ja, det är lite så jag tänker åxå, att hennes pappa åxå ska få chansen att mysa vid mattillfällena :)

• MarieG81

För er som pumpar o matar i nappflaska, hur mycket ger ni barnet. Svårt o veta hur mycket hon får i sig när hon ammar :)

• MarieG81

Inatt sov Ella mellan 21-05 o mamman mellan 11-05. Så jag kände mej så utvilad att jag gick upp vid 07 och sedan gick vi ut för att kolla på Ironman-tävlingen som är i Kalmar o på Öland idag. Nu är vi hemma o vilar lite, sen ger vi oss ut o hejar lite till :)

• MarieG81

Måste fråga en sak! Vi var på kräftskiva i fredags o jag åt lite räkor o kräftor. Sen dess så bajsar Ella grönt o i lördags bytte vi nog 10 bajsblöjor! Kan det va skaldjur hon reagerar på? Nån som har varit med om samma??

• MarieG81

RocketQueen: Ja, jag helammar. Då kanske det beror på det. Hon verkar dock inte ha ont i magen.

• MarieG81

Marie Gunnarsson, finns ju fler som heter likadant men jag har ett kort på mej o Ella, är från Kalmar.
    Kul med en facebookgrupp :)

• MarieG81

Jag hade gärna döpt Ella men sambon vägrar. Han vill ha namngivningsfest istället men jag känner lite så att får jag inte döpa Ella behöver vi inte ha namngivningsfest heller. Jag har lite svårt att se grejen med det medan dop är en tradition för mej även om jag inte är troende. Vi får väl se vad som händer :)
    Lycka till med alla dop!

Svar på tråden Juni-barnen