Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barnen

Baby 1112: okej jag har i och för sig inte dåligt järnvärde i vanliga fall men nåt konstigt är det med mitt huvud. Ang depp så har jag märkt av det. Skitjobbigt

• gammelmamma
    Havsjungfrun skrev 2012-06-08 08:24:46 följande:
    Det är inte biverkning av någon smärtlindring som du fick?
    Det kanske det kan vara, det har jag inte ens tänkt på. Jag fick ju endel morfin och nån annan supertablett när jag fick så svårt att andas Ska ringa och kolla detta. Tack för tipset
  • gammelmamma

Lilla Grynet: det låter som :)en härlig förlossning som liknar två av mina som varit igångsatta, dock inte den sista

• gammelmamma
    gizmolarson skrev 2012-06-13 09:16:00 följande:
    Idag skulle Sigge kommit.. Men vilken lycka att vi har haft honom en månad extra >3

Vera skulle också kommit i dag. Hon blir tre veckor i morgon:) Visst är det underbart
  • gammelmamma
    zenoble skrev 2012-06-13 10:39:20 följande:

Vad kul att våra små kom på samma dag den 24 och var precis lika stora! 3065 å 48 långa? Hihi

Ja verkligen:) Hur stor är din nu, Vera har inte gått upp så mycket. Jag hörde att de kunde bli lite senare när man var akusnittad, så jag hoppas det beror på det. 
  • gammelmamma
    zenoble skrev 2012-06-13 10:47:07 följande:
    Elias väger 3320 är 52 lång nu så han har växt ganska mycket, men han är ju pojk å min förra växte också mycket i början kommer jag ihåg. Är glad att jag har mat i alla fall för det var jag nojig över innan. Hur stor är Vera? Ammar du? Hoppas du känner dig piggare

Ja jag är pigg men har sån fruktansvärd huvudvärk och yrsel, en konstig sådan. JAg kollade lite när jag var på bvc sist och jag hade lite lågt blodtryck och lite dåligt blodvärde så jag ska försöka röra lite mer på mig och jag har köpt blutsaft så får vi se om det blir bättre. Annars får jag väl gå och kolla upp det. Vera vägde 3080 och var 51,5 lång nu i måndags. Vår Alva vara också liten så jag tror inte det är någon fara. Nu känns det som hon äter ordentligt och hon sover gott på nätterna.
    Var Elias för tidigt född också? Ursäkta mitt dåliga minne, jag har svårt att komma i håg alla olika berättelser. JAg är inte ointresserad bara lite glömsk;)

• gammelmamma

Jag blev sövd så ryggbedövningen är det inte. Tack för tipset:) Jag frågade på BVC och då hämtade hon min barnmorska så kom hon och tog blodvärde och tryck. Det är ju inte så kul att gå ner och sätta sig på nån öppen mottagning bland alla sjuka människor. Jag har itne jättedåliga värden men jag tror att de har varit sämre för jag kände att det började vända för ett par dagar sen.

zenoble skrev 2012-06-13 11:38:42 följande:

Jag har också konstig yrsel! Inte testat blodtrycket sedan efter förlossningen och då var det lågt. Skulle vilja göra det, ser stjärnor ibland och känns som jag ska svimma. Förlorade inte mycket blod så vet inte varför.. Gör man något åt det? Skönt att du mår bra annars. Elias kom i v.38 så "tidig" var han inte. Kom Vera i v37 ?

Ja veta kom exakt tre veckor för tidigt. Det var ju inte moget eftersom jag blev igångsatt. Det kan nog också ha med saken att göra. Plus urakutsnitt på det. Jag får hoppas att hon fortsätter att gå upp isin takt och att hon är så här snäll som hon är nu. Hon är så lätt så jag knappt vågar tro att det är sant.
    Min man säger att jag hade huvudvärk efter fjärde också, det kanske stämmer. Som sagtmitt minne är inte så bra:)
    Kolla med din bm om hon kan ta de enkla proverna.
    Släpper inte mitt ska jag gå till läkaren nästa vecka, för sen åker vi bort i 6 veckor.   
Svar på tråden Juni-barnen