Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Annelie81: För oss har det hjälpt med minifom och sempersdroppar. Och jag har uteslutit all form av mjölkprotein i min kost, inga starka kryddor, ingen lök. Vi började med det för en vecka sen efter att lillen skrek så mycket att han började krampa. Och nu är det mycket bättre, magmassage varje dag och att vi cyklar med hans ben när han börjar gnälla. Han brukar också lugna sig när man håller honom sittandes på sitt knä och liksom skumpar med honom. Antar att det är skönt för magen.

Jag har inte skrivit nånting här sen förlossningen och Emil är nu två veckor. Men jag har läst allt ni skrivit men inte hittat energin till att skriva själv. Anledningen är som ni ser ovan, skrikbebis Nu börjar det äntligen bli lite bättre.

• RocketQueen

Jag är också less på vikten. Gick upp 20 kg och hade 9kg kvar till startvikt i tisdags när jag vägde mig sist. Mammakläderna hänger men mina vanliga är för små. Dessutom hade jag 7kgs övervikt när jag blev gravid så planen är att jag ska gå ner dessa nio och sen tio kilo till. Jag vägrar också köpa nya kläder. Inte innan jag är tillbaka på strl 38! Igår köpte jag ett par shorts så att jag inte ska svettas ihjäl i sommar men det blir det absolut enda plagg jag köper innan jag är tillbaka på min vanliga vikt.

Men lillen är bara två veckor gammal så jag antar att jag har tid på mig. Men man är ju så otålig! Sista tiden av graviditeten gick jag bara och väntade på att jag skulle få börja hos viktväktarna

• RocketQueen

Bumman: Jag har också haft jättesåriga bröstvårtor och hade så ont att jag var beredd att ge upp amningen. Men då fick jag fatt i en amningsnapp och oj vilken skillnad. Nu använder jag den ibland om jag är lite öm eller så. Men prova amningsnapp och smörj in ordentligt med bröstmjölk.

• RocketQueen

Vår lillkille håller i stort sett upp huvudet själv. Han avskyr att ligga på magen och blir riktigt förbannad om man lägger honom så men det går bra när han ligger på bröstet och då håller han upp huvudet och tittar på oss. Och vi har massor av tid till sånt, han har inte riktigt fattat att bebisar ska sova så han brukar ha 2-3 vakentillfällen per dag på ett par timmar åt gången. Igår var han vaken 6 timmar i sträck men då var han så trött att han knappt kunde somna...

• RocketQueen

Lillsnurr: När vi lämnade bb sa de till oss att man kunde ha sex även fast avslaget inte var borta. Att de numera "visste" att det inte är någon risk med det. Fast på föräldrautbildningen sa de att man inte skulle det. Antar att man får lita på sig själv och sin instinkt som med så mycket annat?

• RocketQueen

Här blir det kopparspiral som sätts in på efterkontrollen. Jag fullkomligt vägrar att fylla kroppen med hormoner igen efter att jag såg hur stor skillnad det var på hur jag mådde när jag slutade med dem när vi började försöka.

• RocketQueen

Lenis: Vår lillkille vände sig också för första gången idag och han är nästan exakt lika gammal som er. Sex veckor på torsdag

Petra: Jag har en bild på hur han sitter i sjalen men kan inte lägga upp från iPhone...

Svar på tråden Juni-barnen