Skitdåligt minne! På riktigt! 30 år
Hej! Hittade in hit när jag sökte info om dåligt minne. Var ju ett tag sen den här tråden startades men hur har det gått? Har du hittat nån orsak och hjälp till varför du glömmer?
Känner ingen i min närhet som är så disträ och glömsk som jag? Jag skäms... Glömmer bort namn och personer jättelätt, folk jag kan ha träffat fler ggr? Glömmer vad jag gjorde förra veckan eller bara för nån dag sen, vart jag la nycklarna, situationer, resor, gamla roliga upplevelser mm? När nån säger "Kommer ni ihåg när??" behöver jag alltid veta mer för att minnas? Blir glad att bli påmind men tycker det är jobbigt att själv aldrig kunna dra några storys för att jag inte minns? "Då kom hon in och sa?? haha! " Sånt kan jag aldrig göra. Jag minns mer stämningar, känslan i rummet? Men aldrig vad folk sa? Det blir lätt knivigt i konflikter då jag aldrig kan backa upp med argument "du sa att?" lite minns jag men aldrig konkret och tillförlitligt? Bara typ vad det handlade om. Är det nån mer som känner igen sig?
Det borde ju finnas olika typer av sätt att minnas. Memory har jag inga problem med för då kan jag lägga upp ett system, samma med telefonnr, koder mm? Men i sociala situationer är det värre?