• Buscemi

Låt inte era barn vara nakna i sommar!

hallonfot skrev 2012-05-12 22:10:16 följande:
    Han begränsas inte. Han är ofta hos sin moster, mormor och morfar själv utan mig i flera dagar, för jag vet att det är jag som överdriver
    Men gud vad dåligt du måste må efter det.  Hur vågar du lämna honom själv med människor du inte litar på?
  • Buscemi
    SweetSandy skrev 2012-05-12 22:19:21 följande:
    Självklart kan man inte låsa in sina barn. Men skulle aldrig "ge nöjet" att en pedofil ska få titta på mitt barns könsorgan. Badkläder täcker, att vara helt naken är en helt annan sak. Jag är alltid på min vakt när det gäller mina barn och tar inga chanser. Har själv blivit utsatt som liten så det sitter självklart i. Jag visar aldrig att jag kan vara misstänktsam men jag är på min vakt. Vill aldrig att mina barn ska gå igenom det man själv blivit utsatt för, även om det " bara" skulle vara att en pedofil TITTAR på mitt barn... Som är naken. Då väljer jag att mina barn har en underdel på sig när dom badar. Så enkelt är det. Vi väljer alla olika av olika skäl. Detta var mitt.
    [quote=64886254][quote-nick]Ellaria skrev 2012-05-12 22:04:39 följande:[/quote-nick]
    Men oj då. Risken att du som utsatt ska begå övergrepp på dina barn är högre än att du stoppar en pedofil att titta med badkläder. 

• Buscemi
    Buscemi skrev 2012-05-12 22:25:11 följande:
    Men oj då. Risken att du som utsatt ska begå övergrepp på dina barn är högre än att du stoppar en pedofil att titta med badkläder. 
    Nä, så fel det blev. 

Skulle vara risken att du utsätter dina barn för övergrepp är större än att en random pedofil våldtar dina barn på stranden.  
  • Buscemi
    SweetSandy skrev 2012-05-12 22:54:13 följande:
    O vad ville du ha sagt med det?? Man kan aldrig hindra människor från att titta på andra människor. Men jag kan hindra pedofiler från att titta på mitt barns könsorgan om dom har badkläder på.
    Ja, för det värsta som kan hända är att en pedofil ser din sons snopp?
    Please.  
  • Buscemi
    Queenie70 skrev 2012-05-12 22:43:06 följande:
    Fast det där med att man riskerar att begår övergrepp för att man själv varit utsatt har man ju kommit fram till att det inte stämmer. Själv är jag nog mer övertygad om att det handlar om en medfödd läggning.
    Okej,
    Jag vet inte så mycket om det.  
  • Buscemi
    SweetSandy skrev 2012-05-12 22:59:32 följande:
    Risken att jag skulle utsätta mina barn för sexuella övergrepp är 0% så då menar du att risken för att mina barn skulle bli utsatta för en pedofil är obefintlig då?? Eller du ville bara skriva något svinigt till en mamma som själv blivit utsatt och försöker skydda sina egna barn på ett ganska enkelt och normalt sätt ? För jag personligen tycker inte att det skulle vara något konstigt att barn har badkläder på sig när dom badar.
    Jag menar det jag skrev. Tror du att det lurar pedofiler i varje buske?
    Då råder jag dig till att söka hjälp. 
  • Buscemi
    SweetSandy skrev 2012-05-12 23:30:44 följande:
    Tror nog att det är du som behöver hjälp :) inget konstigt att en mamma följer sin instinkt och känsla när det gäller sina barn. Det är inget konstigt att man har badkläder på när man badar. Det är nog till och med vanligare att man har badkläder än naken på badplatser. Men att du tycker att det är större risk att JAG skulle utsätta mina barn när jag förklarat anlednngen varför mina barn har badkläder på sig är bara svinigt skrivit!
    Tja, det är upp till dig. 
    Att du blir så upprörd är oroväckande. Om du är trygg i din roll så spelar det väl ingen roll vad jag skriver? 
  • Buscemi
    SweetSandy skrev 2012-05-13 00:55:58 följande:
    Tvingar? För oss är det inget konstigt att ha badkläder på när vi badar. Om vi ex är hos syrran som har trädgård så kan dom få bada nakna om dom nu skulle vilja det. Men på badhus/stranden med en massa folk så är det med badkläder. Vår stora har aldrig velat bada naken utan vill ha sin Kitty baddräkt som kompisarna har, så har aldrig behövt säga nej. Vill såklart inte ta bort upplevelsen att mina barn ska få springa runt nakna o bada en fin sommardag som barn borde kunna göra utan att oroa sig för pedofiler. Hade mina barn velat bada nakna då hade jag sett till att gå till ett mer avskiljt ställe utan en massa folk eller på ett annat sätt. Vill inte heller att pedofiler ska få övertaget eller hur Man nu ska säga, men att frivilligt låta dom få "fritt kolla in" mina nakna barn, nej tack. Ja jag förstår att en pedofil fantiserar ihop allt möjligt. Men jag vill som sagt inte "ge nöjet" att få se mina barns NAKNA kön. Det måste väl ändå vara det ultimata för en pedofil som bara tittar, eller?
    Jo. så är det nog. Ditt barns nakna kön är nog ultimat för ett peddo. Drömmer

Är du född igår?
  • Buscemi
    SweetSandy skrev 2012-05-13 01:11:23 följande:
    Som sagt, vi diskuterar pedofiler som TITTAR på nakna barn på badplatser/stränder. O när dom TITTAR så är det mest ultimata för dom att se ett barn naket. Eller jag kanske har fel? Vem var född igår? ;)
    Är du helt jävla körd?
    pedofiler skiter väl i om deras objekt har kläder på sig.  
  • Buscemi

Alltså, jag förstår inte. Hur kan man påstå att man jobbat med utsatta barn om man inte vet definitionen av en pedofil?

Det är som jag skulle säga att jag är hjärtkirurg men inte vet vilken sida hjärtat sitter på.

Mycket märkligt. Obestämd 

• Buscemi
    Rosie Jay skrev 2012-05-13 11:42:43 följande:
    Suck, jag orkar inte ens diskutera om det. Jag anser mig ha ganska stor koll när jag har jobbat med det! 
    Fick för mig att det var utsatta barn du jobbat med.
  • Buscemi
    Rosie Jay skrev 2012-05-13 12:14:41 följande:
    Precis, hur ska man kunna diskutera något om alla här på forumet FÖRUTSÄTTER och DRAR SLUTSATSER om hur de tycker att man menar istället för att fråga? 

Det är just därför som jag oftast inte skriver här för än vad man skriver så är det alltid någon som tolkar det som den vill och då får man 1000 påhopp på grund av den personen som gjort egen tolkning, utan att de andra läst det riktiga inlägget.
    Hallå ja, take a chillpill. 
  • Buscemi
    hallonfot skrev 2012-05-15 19:46:39 följande:
    Nej, pedofiler utsätter per automatik inte barn för sexuella övergrepp. Men anser du verkligen att det är ok om en pedofil sitter i ett buskage och runkar till ditt barn?
    Kan en människa bara bli skadad fysiskt? Jag blir skadad mentalt av att höra om djur som blivit torterade eller barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp.
    Man kan skadas menatlt av att veta att där sitter en gubbe och tittar på mitt barn här och runkar. Ditt barn kanske inte blir skadat av det, men hur kommer du må mentalt?
    Hur skulle du få reda på att det sitter en pedofil i busken och runkar?  Har du en pedofilradar?

Nu vet jag iofs att du har vissa psykiska problem i det här med ditt barn versus världen, men please? 
  • Buscemi
    Plutteli skrev 2012-05-15 20:37:09 följande:
    Allvarligt talat så väljer jag att inte fundera över vad andra fantiserar om. Det känns som ett sjukt onödigt tidsfördriv om det inte är för att fundera ut om man matchar i fantasier. För min del är det helt ok om en pedofil sitter i en buske och runkar medan hen tittar på mitt barn som leker förutsatt att jag inte ser det, mitt barn inte ser det och hen ger fan i att försöka sig på ett närmande!
  • Buscemi
    hallonfot skrev 2012-05-15 21:40:08 följande:
    Om vi nu säger att pedofilen kommer fram till mig och säger: "Hej där! Jag finner ditt barn enormt sexuellt attraktivt och tänkte nu sätta mig här borta i busken, titta på ditt barn och fantisera om att göra diverse saker med ditt barn medan jag runkar" så skulle jag veta att någon gör detta. Men det skulle aldrig hända, jag vet det. Men det enda jag sett folk skriva om det här är att det inte spelar någon roll vad pedofiler fantiserar om eller ifall en pedofil runkar till deras barn eftersom ingen skadas av det. Ingen skadas ju heller av det ifall pedofilen först informerar om att denne tänker sitta i busken, titta på ditt barn och runka, är det lika ok?
    Ta ett steg tillbaka och läs ditt eget inlägg en gång till. 

• Buscemi
    hallonfot skrev 2012-05-15 21:43:14 följande:
    Jag vet att ingen blir skadad av att någon fantiserar om denne. Men jag kan för mitt liv inte förstå hur ni kan tycka att det är ok att någon fantiserar om och onanerar till era?
    Var har någon skrivit att det är ok? Det som skrivits är "det man inte vet, mår man inte dåligt av"

Alla är inte maniska och ser monster i sitt eget hus.  
  • Buscemi
    Border skrev 2012-05-16 20:35:42 följande:
    Jag vill bara tacka för en intressant diskussion! Ni har gett mig lite ny syn på det hela och det är bra, för det behöver jag. Så tack för det oxå
    Min son kommer få bada naken i sommar, absolut, och jag ska sluta oroa mig för pedofiler och försöka njuta av livet istället. Men ett är säkert: Kommer en pedofil fram till mig och säger att han tänder på min son så är det inte ok för mig. 
    Om du är uppriktig med detta så är jag glad. Livet ska inte slösas bort med att oroa sig för allt.
Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!