• Border

Låt inte era barn vara nakna i sommar!

Buscemi skrev 2012-05-12 22:11:07 följande:
    Om du går i terapi och äter mediciner för paranoia så är det bra. 

Jag får hjälp pga ångestsyndrom och panikångestsyndrom. Pga att jag väldigt lätt får stark ångest så får jag paranoida tankar eftersom jag försöker undvika situationer där jag kan få ångest. Om en pedofil tänder på min son kan jag inte rpda över, och bristen på kontroll ger mig hemsk ångest
  • Border
    Buscemi skrev 2012-05-12 22:12:06 följande:
    Men gud vad dåligt du måste må efter det.  Hur vågar du lämna honom själv med människor du inte litar på?

Ja, jag mår dåligt, men detta är ett led i terapin: att våga möta min irrationella rädsla
  • Border
    Liten elak och intelligent skrev 2012-05-12 22:15:08 följande:
    VAd jobbigt. Låter nästan som lite tvångstankar också?

Ja, det har liksom blivit till tvångstankar pga ångesten
  • Border
    kakmonstret123 skrev 2012-05-13 00:21:32 följande:
    Jag har läst dina tidigare inlägg, och vad jag förstått det som så tvingar du på dina barn badkläder enbart eftersom du "inte vill ge en pedofil nöjet att se ditt barn naket". Och jag försöker förstå hur du tänker där, eftersom jag är övertygad om att en pedofil finnar lika stort nöje i att titta på ditt barn när det har badkläder på sig. Därför tyckag jag det känns som en lite luddig anledning till att missunna ditt barn något så pass naturligt som att bada och leka naket på sommaren.
    Men hon har väl aldrig skrivit att hon TVINGAR barnen att ha badkläder?? Min son har badbyxor och det föreligger inget tvång i det. Han har alltid haft det så det är helt naturligt för honom att ta på sig badbyxor - lika naturligt som att ta på sig vanliga kläder
  • Border
    Kattdamen skrev 2012-05-13 09:46:28 följande:
    På grund av att de kan brännas i solen? Man får smörja in barnen och även försöka se till att de leker i skuggan.

Tunna, ljusa kläder är också bra för dem.

Om pedofiler glor skiter jag i, så länge de inte gör något mot mitt barn.

Att de glor skadar ju inte barnet, men det berör mig enormt starkt. Jag äcklas av bara tanken på att någon skulle kunna titta på min son och tända på honom
  • Border

Min största oro ligger just i det faktum att någon kan titta på min son och tända på honom. Det har mycket å göra med att jag vill ha kontroll, och att någon tittar på min son på fel sätt - vilket kan hända var som helst- är bortom min kontroll

• Border
    hannis skrev 2012-05-13 10:46:04 följande:
    Äh! Mitt barn skadas inte av att andra tittar/tänder på honom. Han får fortsätta vara naken.

Nej, barnen skadas inte av det. Och det är det viktigaste, men jag äcklas enormt mycket av tanken på att någon skulle gå igång av att titta på min son
  • Border
    GangsterKermit skrev 2012-05-13 18:25:39 följande:
    Och det som står på flashback är sant?

Om man är så rädd över att ens barn ska bli antastad eller våldtagen av en pedofil för att man är rädd över att visa dem nakna så ska man inte ha barn. Att vara rädd över så mycket är bara fel tycker jag. Jag står inte dregglar precis vid stranden när jag ser nakna barn som badar... Då brukar oftast barn ha föräldrar i närheten som håller koll.

För det första vet man knappast hur rädd man är om ett eget barn innan man får ett. För det andra: min rädsla ligger inte i att min son ska bli antastad eller våldtagen av en pedofil. Det kommer jag göra allt för att det inte ska hända. Utan jag känner enorma olustkänslor över att det finns vidriga människor där ute som skulle finna min son sexuellt tilldragande och gå igång på honom om/när de ser honom
  • Border
    Ellaria skrev 2012-05-13 11:29:02 följande:
    Det måste vara OTROLIGT jobbigt att vara du då. Asså, är det bara på sommaren och stranden du oroas över det här är du ju galet naiv.
    Jag oroas på bussen, på stan, i affären... ja, överallt
  • Border
    Bonanza skrev 2012-05-13 19:38:21 följande:
    Men varför söker du inte hjälp för det då? 

Varför utgår du ifrån att jag inte redan sökt hjälp?
Svar på tråden Låt inte era barn vara nakna i sommar!