Aldrig utvilad!!!! Jag dör varje morgon när väckarklockan ringer!!
Jag är precis som du, TS. Det har dock blivit bättre de senaste åren, vilket jag tror beror på att jag nu har regelbundna vanor och dessutom har blivit lite "äldre" (30+). Nu klarar jag av att gå upp tidigt. Men jag har aldrig i hela mitt liv vaknat och känt mig pigg eller utvilad när jag ska gå upp, jag kan alltid sova en stund till (om jag bara får).
Jag går och lägger mig vid 23-tiden på kvällen, trots att jag inte är trött då. Sen ligger jag och läser tills jag känner mig sömning. Jag tror att det är bra att vila, även om jag inte sover. Sen går jag upp samma tid varje vardag, så min kropp har vant sig vid detta och jag brukar vakna av mig själv några minuter innan väckarklockan ringer. Jag har en sån där ljus-väckarklocka och den fungerar bra för mig.
Dricker du ofta alkohol? Det kan förstöra sömnen rejält. Prova att ta en helg där du inte dricker något (gå på bio eller nåt istället). När jag var 20 kunde jag utan problem vara ute på krogen till kl 3 en tisdag och sedan klara av att gå upp och släpa mig till jobbet dagen efter. Det fixar jag inte längre, nu för tiden får jag välja mellan att vara uppe sent eller att dricka alkohol, om jag kombinerar de två blir det hopplöst jobbigt att ta mig ur sängen tidigt på morgonen.