Studera, jobba och skaffa barn
Röstade på plan 1 eftersom det är ungefär så vi ska göra^^ Vill inte bli för gammal innan jag pluggar.
Röstade på plan 1 eftersom det är ungefär så vi ska göra^^ Vill inte bli för gammal innan jag pluggar.
Om jag vore du skulle jag vänta med andra barnet tills du studerat klart. Inget kan garantera att du får må bra under graviditeten och barnet blir lättskött så du ens orkar/hinner med skola samtidigt. Jag mådde jätteilla mellan v 7-14 och fick lågt blodtryck + superhög puls (och foglossning of doom :D) på slutet så jag var trött jämt.
Hade aldrig orkat med ett högskoleprogram under de månaderna och just i början med sonen så ammades han varannan timme dygnet runt, inte heller en höjdare för att plugga. Blir ju inte lättare då med ett småbarn som springer runt fötterna på en 2 dagar i veckan (syskon har bara 15h förskola/Vecka)
Sedan tycker jag personligen att man bör ge sina barn så lika förutsättningar som möjligt. Så stannar man hemma med (nästan) 100% attention på barnet första gången borde man göra det med andra också.