• Trouble

Studera, jobba och skaffa barn

Vi kommer inte följa dessa planer till punkt och pricka, då man aldrig kan planera eller veta hur framtiden kommer bli. Vi vill bara ha en eventuell reservplan om något skulle hända och om allt går vägen för oss. Listorna är alltså gjord efter våra drömmar, men vi VET att de aldrig kommer bli exakt som det står nedan!

Hur skulle DU föredra att göra?

Plan 1: 
    ---Studera---
    ---Jobba---
    1a barn Sommar 2012 (22 år)
    Studera på högskola Höst 2013- Vår 2016 (23-26 år)
    2a barn 2015, 3e barn 2017 (25-27år)
    --- Jobba ----

Plan 2: 
    ---Studera---
    ---Jobba---
    1a barn Sommar 2012 (22 år)
    2a barn 2015, 3e barn 2017 (25-27 år)
    Studera på högskola 2019-2022 (29-31 år)
    ---Jobba--- 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 23:29
    Jag kan även tillägga att högskoleutbildningen jag ska gå är på distans och pågår 3,5 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 23:29
    Jag kan även tillägga att högskoleutbildningen jag ska gå är på distans och pågår 3,5 år.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Studera, jobba och skaffa barn
  • Trouble
    FreeForAll skrev 2012-05-08 23:11:23 följande:
    Plan 1!
    Varför?  

Jag kan även tillägga att högskoleutbildningen jag ska gå är på distans!
  • Rosenöga

Planera kan man försöka göra men att planera barnafödandet är inte möjligt för alla. Bli inte besvikna om det inte kommer fungera fullt ut.

• Trouble
    Rosenöga skrev 2012-05-08 23:29:41 följande:
    Planera kan man försöka göra men att planera barnafödandet är inte möjligt för alla. Bli inte besvikna om det inte kommer fungera fullt ut.
    Jadu.. 4 rader och ändå får jag kommentar om detta.. Hur många rader måste jag skriva nästa gång? 10?  
  • Elejla

Röstade plan 1 då jag tycker att det är bra att utbilda sig så tidigt som möjligt :) Var färdigutbildad och hade jobb innan jag skaffade mitt barn som föddes nu i januari.

• Tealhawk

Röstade på plan 1 eftersom det är ungefär så vi ska göra^^ Vill inte bli för gammal innan jag pluggar.

• Trouble
    Tealhawk skrev 2012-05-08 23:54:13 följande:
    Röstade på plan 1 eftersom det är ungefär så vi ska göra^^ Vill inte bli för gammal innan jag pluggar.
    Hur gammal kommer du vara när du studerat klart? Har ni barn sedan tidigare eller planerar ni att skaffa dem under studietiden?
  • Tealhawk
    Trouble skrev 2012-05-08 23:58:53 följande:
    Hur gammal kommer du vara när du studerat klart? Har ni barn sedan tidigare eller planerar ni att skaffa dem under studietiden?
    Oj hur gammal blir jag eg.... XD hade också tänkt börja HT-13. Kan räkna på 3-årig utb. även om jag inte är riktigt säker än... Då blir jag nästan 25 när jag går ut. Vi har en son som är 5 månader nu. Han kommer vara 1år, 9mån när jag börjar studera. Vill helst inte ha tvåan allt för sent, men vore ju kul att ha högre FP än lägstanivån nästan gång :P Så vi får se hur nära det blir, men inte innan 2016 iaf.
  • crimson

Alternativ 3. Plugga klart på högskolan innan ni skaffar barn (vis av erfarenhet)

• Trouble
    crimson skrev 2012-05-09 00:07:54 följande:
    Alternativ 3. Plugga klart på högskolan innan ni skaffar barn (vis av erfarenhet)
    Så du tycker att vi ska adoptera bort barnet?
Svar på tråden Studera, jobba och skaffa barn