• findusen

Frivården!?

Hej!

Har hittat en lapp till min pojkvän, där det står att han har 2 tider hos frivården, hos någon nazamin eller vad det står.

Nej, jag har inte snokat, den låg på golvet och jag tittade.

Men det jag undrar är, vad gör frivården? Är man dömd, väntar man på att bli dömd eller vad är det frågan om?
    Har dom hand om droger, våld..? Är jätteförvirrad, han har själv inte sagt något om detta och jag vill inte konfrontera honom förns jag har mer kött på benen och förns han själv berättar för mig.

Är det något som kan leda till fängelse, böter, samhällstjänst?

• Svar på tråden Frivården!?
  • Thursday
    findusen skrev 2012-05-09 09:58:15 följande:
    Hur pass säker är du på det? Han ska dit i morgon, blir det dom lär jag ju få reda på det.
    Helt säker. Att få ut allmänna handlingar tillhör en av våra viktigaste grundlagsskyddade rättigheter.
    I reject your reality and substitute my own.
  • findusen
    Thursday skrev 2012-05-12 17:02:39 följande:
    Helt säker. Att få ut allmänna handlingar tillhör en av våra viktigaste grundlagsskyddade rättigheter.
    I reject your reality and substitute my own.

Det fick man inte.. Ringde morse. Man fick inte ge ut sånt, sekretess. Ringde frivården, hittade broschyrer med "sexuellt avvikande" , han ärdömd till övervakning. Böter på 500 för något som inte framgår, framgår vaden kondom med smak fattas hemifrån. Har stenkoll på dom. Vad i helvetet ska jag göra!. Han har aldrig visat "konstiga tendenser mot mig" , enda konstiga var att han förut tjatade om sex men nu har han inte ens klämt och rå ignorerat när jag försökt.
  • findusen
    findusen skrev 2012-05-15 13:12:31 följande:
    Det fick man inte.. Ringde morse. Man fick inte ge ut sånt, sekretess. Ringde frivården, hittade broschyrer med "sexuellt avvikande" , han ärdömd till övervakning. Böter på 500 för något som inte framgår, framgår vaden kondom med smak fattas hemifrån. Har stenkoll på dom. Vad i helvetet ska jag göra!. Han har aldrig visat "konstiga tendenser mot mig" , enda konstiga var att han förut tjatade om sex men nu har han inte ens klämt och rå ignorerat när jag försökt.

Hm. Skriver i telefonen så blir konstigt. Vad han är dömd för framgår inte. Broschyren är för att han ska lära sig hantera sin "sexuella avvikelse" .
  • Kjell2
    findusen skrev 2012-05-15 13:12:31 följande:

Vilken myndighet pratatade du med, tingsrätten? En dom är öppen och du skall få ut den.

• isolande

Han kan ju ha hämtat broschyren i frivårdens väntrum, är du säker på att den har med hans ev brottslighet att göra?

• findusen
    Kjell2 skrev 2012-05-15 14:12:49 följande:
    Vilken myndighet pratatade du med, tingsrätten? En dom är öppen och du skall få ut den.

Frivården på fridhemsplan i Stockholm. Har du ett nummer du kan ge mig och tips på vad man kan säga?
  • Kjell2
    findusen skrev 2012-05-15 14:31:48 följande:
    Frivården på fridhemsplan i Stockholm. Har du ett nummer du kan ge mig och tips på vad man kan säga?
    Frivårdenshandlingar är säkert sektretssbelagda. Ring tingsrätten som jag skrev i inlagg #12!

Tingsrättens nummer hittar du om du söker på nätet i ca två sekunder. Kolla t ex www.domstol.se. Du ringer dit, frågar om det finns någon dom på Sven Svensson, personnummer XXX. Be dem läsa upp brott och straff. Be sen att få skickad till ett anomnymt email.

Har du inget personnummer på din sambo så brukar det räcka med namnet.

Du kan bli tvungen att ringa flera tingsrätter, Stockholm, Atunda, Nacka, Solna och Södertörn då det finns flera i ditt närområde.
  • findusen
    isolande skrev 2012-05-15 14:31:08 följande:
    Han kan ju ha hämtat broschyren i frivårdens väntrum, är du säker på att den har med hans ev brottslighet att göra?

Nej, jag är inte säker. Men konstigt att den finns hemma. Ligger i hans vintr jacKa. Men varför en sådan broschyr när det samtidigt fattas kondom??
  • Kjell2
    findusen skrev 2012-05-15 14:41:28 följande:
    Nej, jag är inte säker. Men konstigt att den finns hemma. Ligger i hans vintr jacKa. Men varför en sådan broschyr när det samtidigt fattas kondom??
    Ring TINGSRÄTTEN!
  • findusen
    Kjell2 skrev 2012-05-15 14:41:20 följande:
    Frivårdenshandlingar är säkert sektretssbelagda. Ring tingsrätten som jag skrev i inlagg #12! Tingsrättens nummer hittar du om du söker på nätet i ca två sekunder. Kolla t ex www.domstol.se. Du ringer dit, frågar om det finns någon dom på Sven Svensson, personnummer XXX. Be dem läsa upp brott och straff. Be sen att få skickad till ett anomnymt email. Har du inget personnummer på din sambo så brukar det räcka med namnet. Du kan bli tvungen att ringa flera tingsrätter, Stockholm, Atunda, Nacka, Solna och Södertörn då det finns flera i ditt närområde.

Vad jag tycker om dig! Jätte tacksam för hjälpen, verkligen!
Svar på tråden Frivården!?