Inlägg från: Nemi76 |Visa alla inlägg
  • Nemi76

Studera medan föräldraledig?

Du kan ha föräldrapenning och studera samtidigt men inte få föräldrapenning för de dagar du studerar. Om det var svar på din fråga?

• Nemi76

Kanske ska förtydliga mig lite. De dagar du studerar = schemalagda dagar

• Nemi76
    Sweet life skrev 2012-05-15 12:41:11 följande:
    Fast om jag studerar på distans och har schemalagd seminarie mellan 12 och 14 en dag. Så anser ändå FK att jag kan ta huvudansvaret för mitt barn och jag har rätt till FP.

Jag har nämligen utrett det här med FK senast förra veckan eftersom jag planerat att göra exakt så under höstterminen och det var inga som helst problem enligt de 6 handläggare samt den "experten" som jag frågat exakt detta..

Nu var det visserligen ett tag sedan jag trodde att detta skulle vara aktuellt för mig, men får man FP för hela dagen även om du har schemalagt seminarie mellan 12 och 14?
  • Nemi76
    Sweet life skrev 2012-05-15 13:28:51 följande:
    Ja, hela dagen... För att jag kan ha uppsikt och ta hand om barnet ändå, eftersom studierna sker på distans.
    Men om seminariet är på annan plats än i hemmet via dator tex, alltså vissa distansutbildningar kräver ju närvaro på skolan X antal gånger, då kan man inte få FP väl? För med schemalagd tid menar inte jag tid man är hemma och tillgodogör sig lektion osv via dator/telefon osv, utan tid man är i en utbildningslokal.
Svar på tråden Studera medan föräldraledig?