Inlägg från: Mayong |Visa alla inlägg
  • Mayong

Hagsätra vs Rågsved

Hej!

Flyttar norr ifrån till Stockholm och har nu fått chansen att välja på 2 lägenheter, en i Hagsätra och en i Rågsved.
    Min fråga är, vart är det mest barnvänligt? Har en 9 åring som ska in på en skola och en snart 1åring som ska börja på dagis.
    Så jag skulle jätte gärna vilja höra era åsikter om skolorna och olika dagis på dom ställena så man får lite koll på vart det är bra och inte.

Snösättraskolan i Rågsved verkade helt ok.

Kom med massa tips =)

• Svar på tråden Hagsätra vs Rågsved
  • Mayong

Tack för tips! Vi var till Hagsätra och kollade läget nu i påsk och det verkade helt okej. Rågsved har rätt mye finare hus och grönområden hörde jag men har även hört det som du säger, att det är stökigare. Men är det stökigt på nätterna så är det ju inget man märker av tänker jag... Men man vill ju veta om skolorna och dagis är jätte stökiga, då blir det nog lätt att man väljer bort Rågsved.

• Mayong

Jag har hört fruktansvärt mye negativt om Rågsved men nästan inget om Hagsätra förutom att det är rätt mye bilinbrott, men nån sån har denna tant icke :) Skönt att höra från någon som bor där att det är bra också, det kändes ju helt okej. Lite små skabbigt men då passar ja in :P Har du barn i skola eller dagis? Isf har du något tips på bra sådana där? Såg att det låg en skola alldeles vid centrum där vi kanske fått lya. Såg också det där med bottenskiktet, det låter ju fruktansvärt. Tycker bara det är så svårt när man kommer utifrån såhär att välja rätt....

• Mayong

Det kanske är så att Rågsved har ett gammalt rykte som inte riktigt försvinner? Alltså har ju också hört att det är bättre där nu än va det var förut. Vill trivas och att barnen ska få lugn och ro omkring sig. Stökiga klasser är jag ju rädd för..Men på Snösätraskolan verkade det ändå väldigt bra när man läste på deras hemsida. 

• Mayong

Men jävlar...Black cobras säger ni. Fick ruskigt dålig magkänsla nu alltså.....

• Mayong

Solen, vilket fint namn :) Har fått massa kort nu på rågsved och jag tycker ju förstås att det verkar mye mysigare där än i hagsätra.

Svar på tråden Hagsätra vs Rågsved