• Nyfiken gul

Tips på ställen man kan träffa fadern för umgänge till en 4 månaders bebis

prova öppna förskolan eller kyrkis.  

Där har du andra föräldrar omkring dig och även personal tillgänglig.   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

om det vid något tillfälle inte går att träffas på neutral mark så kan ni mycket väl vara hemma hos dig och barnet - men se då till att du har någon med dig om du känner dig otrygg i det. Tex en kompis eller kanske rent av mamma eller så.

Och är det så att pappan inte kan låta bli att vara spydig och tjafsa och så - då är det INTE bra för barnet och deras kontakt och då får du helt enkelt avbryta umänget just den gången . Du ska på inga som helst villkor gå med på något umgänge så länge han inte kan hålla sin tunga i styr. Det är INTE för barnets bästa att ni två har en konflikt. Ni är vuxna och då ska ni bete er vuxet också och i dom stunderna kunna lägga ert gruff åt sidan och koncentrera er på barnets välmående. Kan ni inte det så ska det inte vara något umgänge förrän ni kan enas och hålla käft inför varandra. Så säger faktiskt också lagen.

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2012-05-06 19:40:47 följande:
    Jag bad om att inte få spydiga kommentarer och fick då sådant så varför ska jag ens försöka vara trevlig på ett sånt otrevligt sätt personen skriver?! Ska vi fortsätta diskutera tycker ni? Vem som sa vad och vem som inte sa något? haha helt otroligt. Många som inte kan ha så mycket att göra på fritiden om man måste hålla på så här när man ber om råd och tips till något!

Man skriver inte här för att man vill tjafsa utan endast att få svar på sina frågor!
    Och tänka sig så fick jag väldigt många fina förslag bekant/släkting och vän, det har jag inte tänkt på :) Tack så mycket :D Café och så är också bra :) Detta handlar ju om dom första gångerna tills jag får ett förtroende för honom så jag kan ta hem honom!
    Min dotter är 4 månader så än är ju inte lekplatser nåt speciellt roligt för henne ;) Men ändå bra förslag då är man utomhus och kan ta en promenad men då får inte han lära känna henne eftersom hon bara sover :/ Men tack så mycket alla trevliga för era svar och idéer :)
    Tänk att de inte var så svårt för en del att vara trevliga :D

Fortsätt hjälp andra på ett vänligt sätt istället för att läsa halva texten och ge spydiga kommentarer och tänk på ordvalen det kan hjälpa många och det är väl det denna sidan handlar om för de mesta ;) 

Du slipper spydiga svar om du är så informativ som möjligt i din trådstart , då slipper vi komma med gissningslekar.

För övrigt, har du dina skäl till att inte lita på ditt barns pappa så kan du via socialen begära hjälp med umgänget i form av kontaktperson, det kan du ansöka om i egenskap av förälder för att ditt barn ska vara så trygg som möjligt. Något att tänka på om situationen tex skulle förvärras.

• Nyfiken gul
    Nyfiken gul skrev 2012-05-06 22:01:23 följande:

Du slipper spydiga svar om du är så informativ som möjligt i din trådstart , då slipper vi komma med gissningslekar.

För övrigt, har du dina skäl till att inte lita på ditt barns pappa så kan du via socialen begära hjälp med umgänget i form av kontaktperson, det kan du ansöka om i egenskap av förälder för att ditt barn ska vara så trygg som möjligt. Något att tänka på om situationen tex skulle förvärras.

Well du skriver ingenstans i din trådstart att du inte vill ha honom hemma av olika anledningar, det fick vi veta först i ett mindre trevligt svar när nån hade skrivit det som förslag....

Du behöver inte lämna ut något som helst om er situation eller privatliv  - det var det ingen som frågade efter heller, men att lämna ut upplysningar som hjälper oss andra att svara anses som god ton och hyfs.  Tex att han inte kan komma hem till dig av olika skäl och att familjerätten har vissa åsikter. DET hade varit stor hjälp redan i din trådstart.   
Svar på tråden Tips på ställen man kan träffa fadern för umgänge till en 4 månaders bebis