Inlägg från: 070104 |Visa alla inlägg
  • 070104

Norrländska städer..

Vi kan inte bestämma oss... Vi vill flytta till en kommun i Norrland, gärna i en by utanför en stad. 
    Bland våra alternativ har vi kvar dessa:  

Skellefteå
    Sundsvall
    Umeå
    Östersund

Vi vill gärna bo där det är fin natur, närhet till allt, låg kriminalitet, mycket aktiviteter för barn, jobbmöjligheter, fina bostadsområden och bra skolor. 

Vilken KOMMUN tycker du passar bäst för oss? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Norrländska städer..
  • 070104
    La Lola skrev 2012-04-30 12:05:03 följande:
    Jag är ju partisk o säger Östersund.
    Vad är det som är så bra med Östersund?  
    Varför skulle du vilja bo kvar och vad får dig att vilja flytta? 

Vill bara ha lite anledningar för varje kommun =)
  • 070104
    Billig trevnad skrev 2012-04-30 13:45:34 följande:
    Allt utom Sundsvall. Jag hade nog valt Östersund.
    Varför inte Sundsvall?
  • 070104
    Billig trevnad skrev 2012-04-30 13:58:24 följande:
    Den lilla innerstaden är väl ganska fin, men allt utanför är deprimerande fult. Utan tvekan den fulaste staden jag har bott i.
    Jaha.. :-/ Vilka städer har du bott i?
  • 070104

Tack för alla svar! Det lutar mot Östersund just nu.. Är det svårt att få bostad i någon by just utanför som t.ex Marieby, optand, ope, frösön, ås etc? 

• 070104
    spillerkillern skrev 2012-05-01 14:34:47 följande:
    Ska ni hyra eller köpa?
    Vi vill gärna ha ett hus (köpa) men vi kan tänka oss att från början hyra lägenhet/hus under ett tag för att verkligen vara säker på att det är rätt ställe innan vi köper villa Vårt resten-av-livet-boende är egen villa med "stor" tomt men vi kan tänka oss att hyra tills vi hittar något som passar oss. 
  • 070104

Det blev lite rörigt.. Hoppas du förstår

• 070104
    spillerkillern skrev 2012-05-01 14:55:35 följande:
    Det kan va svårt att hyra hos en del bolag, östersundsbostäder har en väldigt lång kö, kan va lättare utanför östersund. Jag kan rekommendera Diös, det tog ca 1 vecka från att jag pratade med dom tills vi fick tag i en väldigt fräsh lägenhet i Torvalla. Akelius kan va ganska snabb också, men jag tror att hyrorna ligger lite högre hos dom.
    Hmm jag tycker att Torvalla är för nära inpå.. Vill gärna bo utanför själva staden...
  • 070104
    Alvii skrev 2012-05-01 14:58:14 följande:
    De lägenheter som östersundsbostäder har i torvalla, brunflo, tandsbyn och fåker brukar det knappt vara någon kö på alls (särskilt de sistnämnda) 
    Geografiskt sett:

Torvalla känns inte som något för oss, men däremot runt brunflo och tandsbyn ser det okej ut, lite för långt till Östersund från fåker tycker jag. 
  • 070104
    La Lola skrev 2012-05-01 16:31:48 följande:
    Tänk på att det inte finns nån affär i Tandsbyn. Då får ni åka till Fåker eller Brunflo för att handla.
    Personligen skulle jag aldrig flytta till Tandsbyn. Det är heldött där.
    Fåker är jag uppvuxen i o skulle kunna tänka mig att bo i om jag hade körkort.
    Ja, det kanske blir lite jobbigt i längden.. Men hur många invånare har Fåker? Är det fint där? 
Svar på tråden Norrländska städer..