Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!

Flash Gordon skrev 2014-03-20 16:45:49 följande:

Borg satt igår i TV och lovade "substantiella" ökningar av pengarna till försvaret.

I alla fall mer än de 100 miljoner de hade givit extra i år. Skrattande

Problemet är förstås ledtiderna.

Det tar ett decennium att rusta upp till en OK nivå och vid det laget har Ryssland redan hunnit erövra Moladavien, mer av Ukraina, Georgien och delar av Baltikum.

Ett tredje världskrig kan vara över då.
  • Tom Araya
    Flash Gordon skrev 2014-03-20 17:03:01 följande:

Det kanske är lika bra att välkomna det.

Putin verkar ju göra saken oundviklig.
    OM vi ska bli invaderade så föredrar jag Schweiz eller något land som kan tillföra något positivt, inte Skitryssland med KGB-Putin vid spakarna.
  • Tom Araya
    Flash Gordon skrev 2014-03-20 17:23:52 följande:

Tror nog inte VI blir invaderade. Möjligen Gotland om det utvecklar sig negativt på Östersjöfronten.

Nato kan rulla från Estland i norr till Bulgarien i söder med riktade anfall från Norge mot Murmansk och från Turkiet genom Georgien upp mot Rostov och Volgograd.
    Jo, men tröskeln för när de är intresserade av att blanda sig i är betydligt högre så länge det är icke Nato-länder som drabbas, Sverige och Finland är inte med i Nato.
  • Tom Araya
    Zia29 skrev 2014-03-21 00:50:01 följande:

Moderaterna och försvarspolitiken alltså... Fyfan säger jag bara. Did they finally woke up and smelled the coffee eller är det bara BS bara för att det är valår? Why I wonder... !
    SENT ska syndaren vakna....
  • Tom Araya

Blogg om Borgs utlovad höjning av försvarsbudgeten...

Tre omedelbara åtgärder I SVT:s Rakt På igår utlovade Anders Borg "substansiella uppskalning" av försvarsbudgeten på grund av den nya säkerhetspolitiska situation som vi vaknat upp i. En annan formulering som användes av Borg var "inte obetydlig förstärkning", vilket fick Twitter att konstatera att till och med Borg verkar hålla med om att tidigare påstådda höjningar av försvarsbudgeten var obetydliga.

wisemanswisdoms.blogspot.se/2014/03/tre-omedelbara-atgarder.html

• Tom Araya

Intressant nyhetssida på nätet:

Oroande utveckling Om utvecklingen i Ryssland och dess påverkan på oss
    oroande.wordpress.com/om/

Här är nyheterna från i måndags:

24 mars JAS plan kan skydda Europa och 85 % av svenskarna vill ha försvarsallians med Finland

Här är en sammanfattning av dagens händelser i öster. Under måndagen har Ukrainas regering beordrat sina styrkor att lämna Krimhalvön. JAS plan kan komma att skydda flera länder i östra Europa och NATO kommer få en norsk chef.

oroande.wordpress.com/2014/03/24/24-mars-jas-plan-kan-skydda-europa-och-85-av-svenskarna-vill-ha-forsvarsallians-med-finland/
Svar på tråden Alliansens försvarspolitik suger, jag är så jäkla less!