• Fink

Nån annan m foglossning efter graviditet?

Min son är snart 2 månader och jag har fortfarande sjukt ont av foglossning :( Har jag gått en halvtimme en dag så kan jag knappt röra mig dagen efter för att det gör så ont. Är det någon annan som varit med om liknande? Vad kan man göra för att bli av med detta? Hur lång tid tog det innan det försvann? Söker på nätet men det står mest om foglossning under graviditeten, inte efter! Det är ju lättare att ligga å vila när man är gravid tillskillnad mot när man har en liten bebis som ska ammas och vaggas etc. Sjukt trist att bara sitta hemma å inte få röra på sig alls! Jag blir deppig av bara tanken!

• Svar på tråden Nån annan m foglossning efter graviditet?
  • Fink

Men ett år är ju så långt!! Vet inte hur jag ska stå ut, har ju svårt att sitta still redan innan, vart finns alla botemedel när man behöver dom?

• Fink

Har faktiskt tyckt att jag blivit lite bättre när jag har gjort stretchövningar för ryggen även om det gör ont just då. Står i kö hos sjukgymnast som specialicerat sig på foglossning, så vi får se hur det går....

• Fink

Funderar på att ha bälte på mig så jag håller ihop lite när jag går så kanske det blir bättre? Annars är det samma gamla smärtor tyvärr...

• Fink

Det knasiga är att jag får ont av att sitta för mycket men ont även om jag går å står för mkt! Vad faan ska man göra då liksom? Ligga ner? Så jäkla irriterande. Har inte varit hos läkare men funderar på det. Slipper dock kryckor iaf....

• Fink

Var hos sjukgymnasten idag fick övningar att göra tre ggr per dag, får se om det kan hjälpa....

• Fink

Sjukgymnast kostar typ 100 spänn per gång, går sen på högkostnadskort fr i år

Svar på tråden Nån annan m foglossning efter graviditet?