• Loreena

Nån annan m foglossning efter graviditet?

Efter 11 månader så var min foglossning i stort sett borta, men jag kunde fortfarande känna av den om jag tex puttade upp en dörr med foten eller dyl.
    Jag tror på att vara väldigt försiktig med att bära och lyfta i början efter förlossningen, att inte träna för hårt eller som jag gjorde skubba runt med vagnen i skogen i över en timme varje dag.

Min foglossning försvann i sommarvärmen 11 månader efter förlossningen- om det berodde på värmen eller på att jag började äta LCHF vet jag inte. Men många med ledvärk blir ju hjälpta av LCHF eftersom att man tar bort livsmedel som orsakar inflammationer i kroppen (socker, mjöl och för mycket Omega6 i förhållande till Omega3)

Nu väntar jag andra barnet och jag har foglossning igen så jag försöker ta det lugnt. Bältet hjälper lite och om jag dessutom håller mig ifrån mjöl och socker så upplever jag en klar förbättring, även om jag fortfarande märker av foglossningen. Bäckenet är ju fortfarande rörligt, men utan att vara smärtsamt inflammerat.

Svar på tråden Nån annan m foglossning efter graviditet?