• Anonym

Får man flytta ifrån fadern till barnet som Gravid ?

Klart du får flytta, det finns ju inga bevis på vem pappan är, hur skulle någon då kunna hävda att du inte får flytta med ditt barn i magen?? Även om det fanns bevis skulle han ju inte kunna styra över dig innan barnet är fött!

Flytta du, och spara energin till eventuella vårdnadstvister sedan... 

• Anonym

Ja, varör skulle du inte få flytta?!

• Anonym
    https://lagen.nu/1949:381#K6P5

Här finns allt skrivet så det kan vara bra att känna till.

Du får flytta till EU om du vill och acceptera ingen tvång från någon kille, sen är det bra att tänka på att du inte skriver på GV efter faderskaptestet, då kommer du att bli ännu mer bunden till den person och han ska ha ännu mer makt över dig .  
  • Anonym

finns inget barn så du kan flytta... det står ingenstans på flyttanmälan om du är gravid och behöver nåns godkännande. när du väl fött barn så skriver du inte på gemensam vårdnad för då måste du dela dina dagar och vill pappan inte vara fl så står du där utan inkomst och ingenstans att göra av barnet.i framtiden när du får gemensam vårdnad då måste du ha godkännande att flytta. ingen kommer tvinga dig att flytta tillbaka till byn om han är pappan till barnet.

• Anonym
    Tow2Mater skrev 2012-04-23 20:14:25 följande:
    "Strula?" Att pappan inte vill att hans blivande barn flyttar kallar du strula? Klart han känner så, det är ganska normalt.
    "Att hans blivande barn ska flytta". Barnet kommer att flytta ut ur magen, ingen annanstans. Han har ingen rätt att säga till att ts inte får flytta eller om barnet får flytta, så länge han a) inte är erkänd som pappan och b) inte har del i vårdnaden.

Ts, ring socialtjänsten och prata med dem. De vet allt om familjerätt. Och det kan vara bra att få på papper redan nu att han hotar med detta om det skulle bli bråk längre fram.
  • Anonym
    Anonym (BO NÄRA) skrev 2012-04-27 09:24:55 följande:
    Hur tänker ni i detta forum ,det är ingen egendom det är ett barn som troligtvis har en pappa som dom/den har rätt till och tvärt om.Det skulle man tänkt på innan man beslutar att behålla den/det.Det är vår skyldighet att bo nära.Man ser inte till att bli gravid och sedan sticka innan barnet är fött,det ska inte vara så enkelt att sabba för barnets framtid.Om man inte vill ha en pappa till sina barn kan man ju ordna med en spermadonator i stället
    Har du läst trådstarten? Ts är gravid med en person hon knappt känner och ska flytta till en stad där hon har bättre möjligheter till studier och jobb. Det är givetvis i barnets intresse att mamman kan försörja det.

Jag bodde 30 mil från min pappa hela min uppväxt, och vi har ändå en nära och fin kontakt idag. Men det beror på att mina föräldrar var mogna människor som samarbetade. Att man bor nära varandra är definitivt ingen garanti för att man har två engagerade föräldrar.
Svar på tråden Får man flytta ifrån fadern till barnet som Gravid ?