Enskild adoption
Hej,
Jag och och min man ska adoptera ett släkting barn från Pakistan. vi lämnade in ansökan har varit på föräldrarutbildning 7 veckor. Nu ska vi vara på intervju och vill höra är det någon som vet vad är det man ska tänka på inför intervjun. Är de så kinkiga när det gäller ålder om man är över 45 år. Barnen har ingen annan som kan adoptera honom då vi redan försörjer den och det är mest min mamma som är 68 år tar hand om barnet då barnets mamma är väldigt sjuk och kan inte ta hand om sitt barn. Jag har läst på MIA om enskild adoption men förstår inte riktigt att när vi får ett medgivande från kommunen vad ska vi göra sen. Hur ska barnen komma hit? vad behöver vi göra i barnets och våt hemland? Vi är barnlösa och vill gärna ta hand om barnet som vårt eget. tacksam för hjälpen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-08 16:28
nu är medgivar utredning klar och inlämnat till sociala utskottet i kommunen som har sitt möte på måndag nästa vecka. vi håller tummarna trots ett svidande kritik om åldern i tjänsteskrivelsen annars allt var bra. Vår ståndpunkt har varit att vad är bäst för pojken att vara med sin sjuke mamman som är 32 år eller vara med sin mormor som är 70 år och går med rullatorn eller att vara hos oss där den ena föräldern är 37 och den andra är 48 år. hoppas för det bästa för vår son. tacksam för tips och rådgivning.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-08 16:29
och just det vi båda är friska och aktiva och engagerade i samhället med bla ungdomsfrågor.