• Kid A

Genus!

Neverendingme skrev 2012-04-21 22:16:40 följande:
    Är det verkligen ok att spara ut håret på en pojke och sedan spöka ut honom som en flicka? Själv tycker jag att det är hemskt nedvärderande mot en lite kille.

Vilken liten pojke vill se ut som en flicka??
    Minys skrev 2012-04-21 22:20:09 följande:
    Absolut får min pojke ha rosa på sig, men inte fan skulle jag proppa på han hela svenska sortimentet av kläder och leksaker i rosa! Och hårspännen och få stackaren att tro han är en tjej.
    Uppenbarligen är att vara "flicka" eller "tjej" den värsta förolämpningen ett litet barn kan tänka sig...? Obestämd
  • Kid A
    Neverendingme skrev 2012-04-21 22:31:45 följande:
    Det finns mammor, i min närhet som "tvingar" på sina 4åriga söner klänningar och tofsar och nagellack.
    Pojkarna vet knappt att dom är en pojke!
    Hur kan det vara ok?     
    Hur menar du då, att de knappt vet att de är pojkar - vet de inte att de har en snopp mellan benen?! Det är vad jag har fått för mig att det innebär att vara pojke... Man blir knappast tjej bara för att man har en klänning på sig, man blir antagligen inte bög heller.

Jag tror VERKLIGEN precis som Flickan och kråkan säger, att dessa pojkar själva har valt att se ut så. Heja deras föräldrar som ger dem den valfriheten!
Svar på tråden Genus!