• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Tummen, hoppas allt är ok o att mensen kommer som den ska.

Ni som kommit lite längre i processen, när betalade ni till kliniken? När man använder sig av färska ägg vet jag att kliniken sa att betalning skulle ske när donatorn började med medicinering. Men hur är det vid frusna ägg undrar jag.

• myran6801

Hej vänner, är frustrerad, har inte fått ngt svar ännu! Nu är det drygt en vecka sedan jag skickade min fråga! Kram

• myran6801

Håller men Tummen, verkligen dåligt! Imorgon skickar jag ett mail i uttrycker min irritation!

• myran6801

Bra Tummen att ni ska ta upp detta också! Vi får se om det blir mer aktivitet när vi klagar! Vet ni förresten om ivi klinikerna har en gemensam äggbank med frusna ägg eller om det är olika tillgång på de olika klinikerna?

• myran6801
    mariposa skrev 2012-09-04 22:46:58 följande:
    Ingen aning om det där med äggbanken tyvärr, Myran. Funderar ni på att byta klinik?

Det enda sättet för mig att få kontakt med kliniken nu då min koordinator är på semester, har varit genom att ringa. Be om att få komma till internationella avdelningen och uppge där ert patientnummer så sätter de sig in i ärendet. Mail funkar inte alls har jag fått erfara...

Jag får inte heller några svar på mailen och har svårt att ringa på dagtid. Ska försöka mail ytterligare en gång.
    Nej, vi funderar inte på att byta men jag undrar just om tillgången på blonda, blåögda donatorer skulle vara bättre på någon av de andra klinikerna än den i Barcelona.
  • myran6801
    mariposa skrev 2012-09-04 22:49:23 följande:
    Förresten en fundering; Cecini du kanske vet? Är det alltså en speciell blankett som hemortsgynen ska fylla i? Ska se om IVI isf kan maila mig en sån.

Vi har fått den mailad från kliniken så be dem göra det till er också!
  • myran6801
    Cecini skrev 2012-09-04 23:51:54 följande:
    Myran- Vad gäller äggbankerna så har jag svårt att tänka mig annat än att de är knutna till respektive klinik då det är ganska krångligt att transportera frusna ägg på ett säkert sätt. Detta i sin tur innebär ju att tillgången på ägg kan variera från klinik till klinik.

Ja det är just det jag misstänker att tillgången på ägg är olika på olika klinker. Funderar på om Barcelona har ovanligt dåligt med blonda, blåögda. Vi vill ju komma igång och inte vänta för länge!
  • myran6801
    tummen1 skrev 2012-09-05 10:32:15 följande:
    När vi började prata med IVI så sa de att de kontrollerade alla sina IVI kliniker och meddelade oss vilken som hade ägg som överrensstämmde med våra önskemål och utefter det så valde vi den klinik som hade de äggen som vi ville ha.
    Mariposa vilket ultraljud menar du, det man tar när man har mens eller det efter? Jag har fått två olika blanketter mailat till mig för resp undersökning.

Ok, till oss gjorde inte det men vi frågade kanske inte heller, kom inte ihåg. Vilken klinik valde ni och är ni blonda? Kom inte ihåg nu.
  • myran6801

Tummen, visst ja det har du ju redan berättat. Sorry att jag är så glömsk

Har skickar ytterligare ett mail till Simona nu. Plus att jag faktiskt slickade ett mail till den internationella kontakten på IVI o frågade om de tyckte vi valt fel klinik med tanke på vårt skandinaviska utseende. Får se vad de svarar.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?