• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Machmu, angående stödmediciner så visste kliniken om Fragmin som de rekommenderade. Utöver det tog jag prednisolon (kortison) och trombyl på eget bevåg. Hade kontakt med Peny på Serumkliniken i Grekland och frågade henne vad de skulle ge för stödmediciner till en sån patient som jag (4 ivf varav en med plus och en ÄD med tidigt mf) och då sa hon ovan mediciner.

• myran6801

Callimero, jag förstår din vånda inför kub. Vi gjorde kub och trots att vår donator var 25 år så fick vi inte jätte bra siffror. Absolut inte dåliga och inte något som BM och läkare reagerade på men om jag jämför med andra så var våra betydligt sämre. Jag ska erkänna att de där siffrorna spökat lite hela tiden och gett mig en viss oro. Särskilt då en av barnen växt lite dåligt. Har gjort misstaget och googlat på det och då sett att dålig tillväxt kan bero på kromosomfel....Himla dumt av mig att googla jag vet!
    Men samtidigt ångrar jag inte att vi gjorde kub för annars hade jag varit ännu mer nervös tror jag. Dessutom gjorde de ett ordentligt ul och tittade på alla organ osv.
    Den enda som kan bestämma hur du ska göra är du själv. Lycka till! Kram

• myran6801

Callimero, rekommendationen för att gå vidare med FVP är om siffrorna är lägre 1:200. Det är låga siffror och jag tror inte du kommer att få det med en så ung donator.
    Vi fick inte reda på trisomi siffrorna, det är inte rutin om de är bra.

• myran6801

Callimero, vad glad jag blir att höra att du är nöjd med BM och läkare!!! Jag har också känt mig väldigt väl omhändertagen av dem. Vad bra att du ska ta extra prover. Visst är det skillnad på bemötande när man äntligen är gravid. Det var likadant på gyn akuten, första gången jag var där var när jag hade fått missfall och då var de väldigt tekniska och gjorde det de skulle. Men när jag senare besökte dem och var gravid i v17 då blev jag så himla fint bemött och de tog min oro på allvar.
    Sköt om dig! Kram

• myran6801

Längtar, som du säger så är det vanligt med blödningar så nu håller vi tummarna att det inte är ngt allvarligt. Vet hur olustigt och nervöst det är. Styrkekram

• myran6801

Hej, kan meddela att i tisdags föddes våra små mirakel med planerat kejsarsnitt. Flickan var 46 CM lång och vägde 2155 gr och pojken 49 CM och 2920 gr. Vi är kvar på sjukhuset för att få igång amningen ordentligt. Kram kram

• myran6801

Callimero, å vilken fantastisk julklapp för dig och din man. Jag blir alldeles varm inombords när jag tänker på vilken lycka ni måste känna. Å vad skönt att ni fick så fina siffror.
    Här matar vi varannan timme för att lilltjejen ska växa på sig. Igår var vi på återbesök på DS just för att kolla hennes vikt och glädjande nog hade kurvan vänt så nu väger hon 2010 gr.
    Vet du funderar på snitt på DS, kan bara säga att de är helt underbara där. Vi har blivit så väl omhändertagna!
    Kram

• myran6801

Callimero, vi har valt att bara berätta f mina föräldrar och sjukvården såklart. Tänker som Ypke att barnen ska få veta först och själv välja om de vill berätta. Vet faktiskt inte om vi ens berättar för dem. Det känns så oviktigt nu när de här. De är helt o hållet våra!!! Jag tror om 10 år kommer det vara mkt mer vanligt med ÄD och inte så ovanligt som nu.

• myran6801

Callimero, kan bara säga att vår BM aldrig har sagt något om att det är ÄD utan bara stöttat och såklart sett till att jag fått lite extra kontroller. På spec mödravården och operationen på DS har de heller aldrig sagt ngt negativt. Självklart har de tagit hänsyn till min ålder och att det är äd men det är ju bara för att de vill att allt ska gå väl.

Känner igen det där med vänner som inte har berättat. Vi har nära vänner som berättade att de gjort 8 ivf i princip samtidigt som vi höll på. Tänk vad vi kunnat stötta varandra.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?