• tummen1

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Jag skall göra ett ultraljud mellan dag 1-3 i min cykel. Känns lite märkligt att göra ett ultraljud när man har mens.
    Hon skrev inte i mailet vad de skall undersöka med ultraljudet så jag får nog maila och fråga. 
    Om allt ser bra ut skall jag börja med Progynova, 2 på morgonen och 2 på kvällen. Känns också läskigt att ta två tabletter vaginalt. Sen skall jag på ett till ultraljud den 19/9 och då skall läkaren fylla i en blankett från IVI och ta blodprover. Känns härligt att det börjar närma sig samtidigt som jag är livrädd att missförstå något ang medicinerna.

• tummen1

Tack snälla myran! Känns så skönt att kunna skriva här om mina många konstiga funderingar och sin oro.

• tummen1

Skall äta p-piller 2 dagar till men fick idag en brun flytning, får det ibland innan mensen börjar på riktigt. Undrar om detta är dåligt och påverkar behandlingen? Undrar om jag skall boka ultraljudet tidigare nu då? Hoppas hon svarar fort imorgon. Usch vad jobbigt det är när kroppen inte gör som man vill. Är det någon annan som upplevt samma?

• tummen1

Har inte fått mens eller nån mer flytning heller så jag håller tummarna att det var nått temporärt och att jag får mens som jag skall om ca två dagar :)

• tummen1

Tycker du skall ringa Myran. Min man ringde förra veckan och då svara hon direkt efteråt. Men tyvärr har hon slutat svara igen, trist att man måste ligga på hela tiden. Trodde faktiskt att vi alla skulle få enormt bra service då vi alla betalar enorma summor!

• tummen1

Gör du helt rätt i. Vi har kommit överrens om att vi skall ta upp detta med dem då vi åker ned för insättningen. Tycker dock att det fungerade bättre med Lidia som vi hade först. Tycker inte vi skall behöva lida för att de har semestrar och får få mer att göra.

• tummen1

När vi började prata med IVI så sa de att de kontrollerade alla sina IVI kliniker och meddelade oss vilken som hade ägg som överrensstämmde med våra önskemål och utefter det så valde vi den klinik som hade de äggen som vi ville ha.
    Mariposa vilket ultraljud menar du, det man tar när man har mens eller det efter? Jag har fått två olika blanketter mailat till mig för resp undersökning.

• tummen1

Vi valde Barcelona bara för att jag som är adopterad från Korea gärna ville ha en donator med asiatisk bakgrund. Vi valde mellan Valencia och Barcelona.

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?