• myran6801

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Strandhem, vid vårt FET var det samma förberedelse som vid ET dvs p-piller, nedregleringsspruta, östrogen och progesteron. Men det skiljer nog lite åt för olika personer och kliniker. Ang stödmediciner som kortison ger inte Ivi Alicante det, de är inte inne på immuologispåret och jag har läst i engelska forum att många fr England kontaktar kliniker hemma för att utreda och få kortison och intralipider. Jag har därför valt att självmedicinera med kortison utan inblandning av kliniken. Angående Fragmin gör man ju en grundlig undersökning med bl.a. Koagulationsprover innan behandlingen startar för att se om man behöver Fragmin och även ger man det vid upprepade missfall. I mitt fall fick jag det för att undvika mf.

• myran6801

Pippi, känner igen det där att få som man vill tillslut Faktum är att just detta "projekt" är det första jag inte helt lyckats med i hela mitt liv. Det har varit oerhört tungt och jobbigt att inse faktum, men lyckligtvis öppnade äd möjligheten nya dörrar. Det har dock krävts en del envishet för att klara av alla motgångar. Tänk om jag vetat för tio år sedan att mina ägg hade ett sista datum !!!! Fattar inte att inte gyn förklarade det för mig!!! Trodde i min enfald att så länge mn har mens kan man få barn.....

Om du behöver kortison så har jag nog över, säg bara till i sånt fall.

Kram

• myran6801

Callimero, härligt att höra ifrån dig och bra att ni tar nästa steg nu. Ingen tid att förlora!
    Jag ska på nästa vul på måndag så får vi se efter det vad status är.
    Kram

• myran6801

Mymina, jag började med Fragmin på kvällen samma dag som et. Tar också Trombyl på morgonen sedan 1 dag efter ET.

Ja jag har tagit kortison denna gång och började på cd 2 samma månad som et, 10 mg om dagen och ökade en dag innan ET 15 mg fram till 3 dgr efter ET, minskade därefter till 10 mg och ska fortsätta till v10-12.

Från cd 2 tog jag oxå en antibiotikakur fram till ET för. Jag har tidigare fått positivt på hidden chlamydia när jag testade det hos Peny i Aten. Det var Peny som ordinerade antibiotika och kortison denna gång då jag frågade henne.

Jag blir i princip aldrig sjuk men har haft problem med återkommande urinvägsinfektioner vilket tyder på aggressivt immunförsvar därför tog jag kortison för att min kropp inte skall reagera och stöta bort embryot.

Lycka till!!!

• myran6801

MiaFia, tumhållningen tas tacksamt emot.
    Jag har också förstått att det är positiv statistik om man sett hjärtslag.

• myran6801

Uppåt, jag har inte fått några förhållningsregler alls. Dock åt jag ju en antibiotikakur innan så då undvek jag alkohol. Men då vi inte behöver bry oss om äggkvaliteten så tror jag personligen set viktigaste är att må bra i största allmänhet och ev boosta med kortison o folsyra.

• myran6801

Germany finaste, imorgon blir det bara vul inget hcg. Min man följer med som stöd. Kram

• myran6801

Tack alla för tumhållningar!!! Idag har jag fått se två pickande hjärtan! Helt fantastiskt! Tror inte jag riktigt fattat detta än!!! Kram

• myran6801

Amelie, grattis tänk att du redan är i v 35! En fråga, jag minns att du trappade ned medicinerna efter ett svenskt schema. Du har möjligtvis inte lust att dela med dig av det eftersom jag tycker det spanska har lite snabb nedtrappning. Kram

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?