• simba72

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Nu har jag inboxat er Ypke och ny i gbg. Ta en titt ..det stod att medd gått iväg.

Hej hej

• simba72

Hej hej!

Nu är jag hemkommen från espana :) nu är det bara att vänta och se.. Den 14nov får jag veta. Hoppas så att det är något litet därinne. (ngn som vet var man kan ta graviditetstest i blodet) är det endast privata dyra kliniker som gör det?

Mariposa vad spännande grattis till den lilla/lille filuren därinne. Vilken vecka?

Myran du får ta och krya på dig(hoppas det är något tillfälligt från sprutan)

Alla andra heja er !!!

• simba72

Ypke och ny i Gbg idag var det dags för vår träff. Vi ses kl 17.30 på bestämd plats.

ha en fin dag!

• simba72

Tack myran, germany och pippi70 vi hade verkligen trevligt ikväll...superdupertjejer!

Verkligen synd att det är så stort avstånd. Men skulle ni ha vägarna förbi säg till..så kanske vi kan ordna något :)

ha det nu bäst!

• simba72

Tack myran, germany och pippi70 vi hade verkligen trevligt ikväll...superdupertjejer!

Verkligen synd att det är så stort avstånd. Men skulle ni ha vägarna förbi säg till..så kanske vi kan ordna något :)

ha det nu bäst!

• simba72

Hej alla! Grattis alla till alla spännande saker på tråden. Myran jag hänger inte riktigt med är det till Spanien du skall och göra äggdonation? Isf vilken klinik? Spännande.. Kan meddela att jag till 99% fått negativt resultat efter min embryodonation i Spanien. Mitt hcg värde visade MINDRE än 0,6. Så det känns tungt,deppigt och pissigt just nu (ursäkta) har gråtit floder i helgen. Ni kanske tycker jag är löjlig som reagerar så här efter ett första försök( men så känner jag) Ja ja.. Det blir nog bättre med tiden men mycket snurrar i huvudet just nu. vet ej vad jag skall göra nu,.. ännu ett försök med embryoadoption eller skall jag satsa allt på en ägg och spermadonation ( är chanserna större att lyckas..förrutom större äggantal)?? vad vet jag? :( Ville bara ventilera lite å jag ger inte upp på något vis, behöver bara lite vägledning Tack alla fina och kämpisar här! Kram från en ledsen simba

• simba72

Hej alla fina underbara!

Ursäkta att jag hållt mig undan ett tag..men jag har läst och gråtit till era verkligen fina inlägg TACK!  Jag är inte glad men lite gladare :/
    jag vet att jag inte är ensamast i världen i det jag går igenom, som vi nämnt innan är nog det bästa är att rensa ut (inte bita ihop) för att sedan ta nya tag för att lyckas. 

Jag är fortfarande som ett  frågetecken inför vad jag skall gå vidare med. (har försökt få råd av läkare men de säger att båda alternativen skulle fungera, det viktigaste är unga donatorer) har även hört att en annan faktor som antalet försök är av betydelse, då det är en omställning för kroppen.
    Men det är ju trots allt mycket pengar det handlar om. (hade jag vetat att jag garanterat blivit gravid med ÄD hade valet varit enkelt) jaja.. det är bara jag som kan ta ställning och fatta beslutet men det är frukatsvärt svårt.

Har hört gott om en klinik som heter instituto bernabeu är det någon som vet något har erfanheter av denna,vore tacksam för svar.

Myran är  fortfarande nyfiken på var du skall göra din äggdonation och när?
    Germnany  verkligen ledsen över ditt minus.. önskar att jag kunde kramat om.
    längtar 74 som du sade det spelar inte någon roll  vilket minus det  är i ordningen men känner så  med er som gått igenom detta igen,igen och igen.  (därav jag kände mig lite ego)...

Glöm inte att vi alla är fantastiska på vårt alldeles egna unika lilla sätt!
    kram

• simba72

Hej på er alla! Jag har inte varit inne på lääääänge. Här har det nämligen hänt saker. efter ett andra besök i Spanien med valet embryoadoption tog det sig. Jag är nu gravid och i v 19... Mår toppen och är otroligt lycklig. Jag vill bara ge er som kämpar på massa lyckokramar och ge inte upp! Stor kram från simba

• simba72
    callimero skrev 2013-05-16 18:09:04 följande:
    Hej i tråden, så mycket det händer här i positiva framsteg! Stort grattis Simba! Låter fantastiskt. Vi är också lite inne på embryodonation då våra simmare är så oerhört få och trötta. Hur gjorde ni, eller du,  valde från egen spermabank och beställde till Spanien eller matchade kliniken ihop och skötte allt? Stort grattis till Mariposa och Miafia också! Jag hoppas ni får ev orosmoln skingrade snabbt och kan få njuta av graviditeten. myran - oj vad jag känner igen mig i detta med att känna det som ett misslyckat projekt. Så länge man knaprade i sig p-piller och endast blev matad med se-till-att-inte-bli-gravid-för-tidigt-i-livet pratet från gyn. Det fanns inte på agendan. Sedan bord man kanske snappat upp det där tidigare själv eftersom tiden gick, men inte alltid den rätta partnern infinner sig heller osv. När har du nästa koll myran? Är inte molande ett väldans vanligt gravidsymptom? Så bra att ni fått gehör hos kliniken Pippi. Låter bra. Germany, jag hoppas få kvala in i den tråden jag med någon gång. Har mailat en del med Alicante och måste säga de är väldigt snabba och bra på att besvara frågor och höra av sig. Kram på er alla, hoppas jag inte glömt någon nu.

Hej callimero! Tack för grattis :). Jag är ensam i det hela och har varit på en liten klinik i Spanien vid namn irema.alltså ingen matchning med sperma härifrån utan allt sköttes där nerifrån. Önskar er lycka till och fråga gärna om det är något mer du undrar över. Kram simba
  • simba72
    NY I GBG skrev 2013-06-11 16:43:10 följande:
    Tack Ypke, min FL ÄD vän IRL (oja vad många förkortningar). Ja, det är på ett sätt ett inte helt ovälkommet problem att kunna välja mellan två kliniker, samtidigt medför det stor beslutsångest eftersom vi måste bestämma oss bums. Och det finns för och nackdelar med bägge. Ibland kanske man bara ska låta "slumpen" bestämma? Isf får det bli AVA först... Men vi har än inte fått bekräftat att vi får ersättning, och tydligen kom nya riktlinjer från FK igår. Vet dock inte vad dessa innebär. Ja, det är helt enkelt väldigt mycket att ta ställning till i allt detta. Stor kram

Hej där! Ny i gbg: Oj vad d händer spännande saker.. :) Min känsla talar för AVA då det redan har en plan samt då du fått klartecken på att blödningarna du har är "normala" KÖR!! Tror inte du skall lägga så stort fokus på donatorer/påbrå. Hm.. samtidigt kan jag förstå din känsla med utseende etc (har själv varit där) det har mörka donatorer även i Finland som d kan matcha dig med. Skulle du nu lyckas bli gravid tror jag du kommer omvärdera och känna annorlunda. (men d är vad jag tror) du skall följa ditt hjärta. Hur som helst så håller jag tummen för dig vad du än bestämmer dig för! Stor varm kram simba
  • simba72

Hej på er! Tänkte bara skriva av mig lite då tiden går sakta. Vet inte om ni minns mig simba, jag var nere i Spanien och gjorde två embryodonationer och lyckades bli gravid vid andra insättningen :). Nu har tiden gått så fort att imorgon är det bf beräknat :)men är nästan säker på att hen inte kommer imorgon. Känner inget speciell mer än lite sammandragningar då och då. Men hen är lurig förra veckan (v 39)vid kontroll på mvc hade den vändt sig i säte. Det blev vändningsförsök på östra som gick jättebra (var lite orolig). Ja ja vi får se vad som händer och sker de närmsta dagarna. Lycka till alla där ni befinner er... ge inte upp! Kram Simba (snart mamma)

• simba72

Hej Pippi!

Å tack! Nä här har inget hänt.. hen vill inte än ;) lovar att uppdatera när den tittar ut!

Pippi70 skrev 2013-10-09 08:19:39 följande:
    Simba! Underbart att du snart är framme vid målet, snart är du mamma!! Eller det kanske du redan är nu? Lycka till!!

Callimero: jag tog också predisolon från cd dag 1. 10 mg men ökade till 20 dagarna innan ET och några dagar efter. Trappade ner till 15 i några dagar och sen åter 10. Äter fortfarande men har trappat ner så nu äter jag bara 2,5 mg/ dag för att sluta helt nästa vecka.

Tar också fragmin och trombyl. Fragmin till v 12, nästa vecka. Men fortsätter med trombyl.

IVI har inte ordinerat några stödmediciner utan jag självmedicinerar med hjälp o stöd från min IVF läkare här hemma.

Stort lycka till nu!! Så spännande:)

Att sätta in ett eller två?? Man måste ju vara beredd på tvillingar om man väljer två...

Jag är glad att vi fick möjligheten att sätta in två. Det ena pyret lever,växer o frodas där inne:)

Kram!

Pippi70 skrev 2013-10-09 08:19:39 följande:
    Simba! Underbart att du snart är framme vid målet, snart är du mamma!! Eller det kanske du redan är nu? Lycka till!!

Callimero: jag tog också predisolon från cd dag 1. 10 mg men ökade till 20 dagarna innan ET och några dagar efter. Trappade ner till 15 i några dagar och sen åter 10. Äter fortfarande men har trappat ner så nu äter jag bara 2,5 mg/ dag för att sluta helt nästa vecka.

Tar också fragmin och trombyl. Fragmin till v 12, nästa vecka. Men fortsätter med trombyl.

IVI har inte ordinerat några stödmediciner utan jag självmedicinerar med hjälp o stöd från min IVF läkare här hemma.

Stort lycka till nu!! Så spännande:)

Att sätta in ett eller två?? Man måste ju vara beredd på tvillingar om man väljer två...

Jag är glad att vi fick möjligheten att sätta in två. Det ena pyret lever,växer o frodas där inne:)

Kram!

• simba72

Å tack så mycket.. Hur mår dina små? (du fick väl tvillingar)

mariposa skrev 2013-10-07 19:15:01 följande:
    Simba, såklart vi minns dig! Spännande dessa dagar; önskar dig stort lycka till!!!

• simba72

Hej där!

Här går det inte alls..lugnt som gatan :)(men d kan ju ändras) såklart att jag uppdaterar när hen är ute :)

callimero skrev 2013-10-08 20:31:06 följande:
    Hur går det Simba? Så spännande, tänk om du kanske just nu är på BB! Inväntar rapport

Tack myran för info. Har börjat med Prednisolon idag. Äter för övrigt e-vitamin, omega3, d-vitamin, folsyra och Mitt Val Kvinna. Har även kört en 10-dagars kur med Doxyferm.

Funderar mycket på om man ska sätta tillbaka 2 eller ej (förutsatt att det finns flera fina kvar på dag 5).

Hur många av er har även tagit Trombyl och Fragmin?

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?