callimero skrev 2013-10-10 20:32:49 följande:
Beklagar verkligen Xxx, så tråkigt att det inte lyckades. Ja man frågar sig varför? Speciellt med fina blasto? Hur var din slemhinna? Skönt att ni har back-up för nytt försök med bra chans.
Hoppas ert syskonförsök blir lyckosamt längtar74!
Jag är också lite avvaktande gällande tvillingchans och huruvida jag skulle orka det. Men tiden går och man vill maxa chansen vid varje försök så väldigt svårt val. Vid IVF kändes det som att chansen ändå var så kass så där tvekade jag inte gällande hur många ägg som sattes tillbaka. Men nu vet jag inte riktigt än hur vi ska ställa oss till valet om vi är lyckligt lottade och får fler fina att välja på.
Och Simba är inte online ser jag... spännande.
Tack för info Pippi. Jag tar 10 mg Pred nu och tänker mig dubblering strax innan och efter ET. Ska på ett 3e VUL imorgon och hoppas det ser bra ut. Nu borde vi förhoppningsvis få lite närmare dagar så vi kan leta flyg tänker jag.
Spännande att det är så nära nu för ditt försök.
Jag skulle tänka som så vid fundering kring att sätta tillbaka ett eller två embryon, att om man sätter in två st så tror jag alla gånger att man under graviditetens gång verkligen växer in i rollen att man ska bli mamma till två småttingar.
När man är mitt upp i det hela så tror jag att man fixar det mesta (så är det egentligen med allt här i livet). Däremot om man "bara" väntade ett barn och födde detta och sedan hux flux skulle ta hand om ytterligare ett spädbarn sedan man vant sig vid att bara ha ett.....det tror jag skulle vara jobbigt. Men som sagt, tror att det det skulle fungera hur bra som helst att få två små (om det är just oron över hur du skulle orka ta hand om två st samtidigt?)
Jag känner en tjej som har tvillingar och hon har dessutom varit ensamstående (dock med en närvarande pappa varannan helg). Hon har dessutom haft ryggproblem men fixade första året riktigt bra och sedan har hon sagt att det bara blir enklare och enklare och att barnen har så mkt glädje av varandra och att hon sedan har det mkt lättare än mammor till ett barn. De har med andra ord alltid någon att leka med och de har ett band till varandra som är rörande att se.
Och även om små bebisar behöver mkt närhet osv så sover de en hel del också när de är små. Jag vill med detta säga att jag tror du skulle orka och du dessutom har en bra pappa som kan ta ansvar. Du får också fler föräldradagar att använda motför oss som är hemma med ett barn.
Graviditeten kan vara jobbig (finns så många nu väntar tvillingar men som snart är i hamn och dom har ändå klarat av vecka för vecka och överlevt :)
Callimero, jag skulle (om jag vore du....fast nu är ju inte du jag och tvärtom....) inte tveka att sätta in 2 st. Du har kämpat så otroligt länge och mycket med IVF att om du nu skulle få två små (inte säkert att båda fäster heller utan "bara" ett) så tror jag inte att du skulle ångra dig den dagen du sitter där som mamma med en fin liten bebis i famn och din man då kanske med syskonet, ni skulle alla gånger säkert känna er glada & nöjda över att sitta där med två älskade små barn. En utdelning som ni inte kommer att ångra.
Men även om jag svamlar på om hur jag tänker och hur andra kanske "rekommderar" dig så är det förstås ändå bara din och din mans magkänsla som bör styra det hela. Men jag tror faktiskt inte att man ångrar sig när man en vacker dag skulle sitta där med två små fina bebisar samtidigt (snart får du höra från bla Myran, Mariposa & MiaFia om hur de ser på livet efter att deras småttingar har kommit)
.
Kram och jag ska hålla tummar för dig så de blir blå att du får lyckas denna gång!
Flummig förklaring (tror jag)
....