• germany

Äggdonation i Spanien: erfarenheter?

Karin71 skrev 2013-04-01 17:01:07 följande:
    Hej alla fina vänner! Idag tog jag S-HCG som visade ett värde 585! Så nu är jag i v4+3... Kram på Er!
    Fint hcg-värde! Grattis!
    Hoppas du får ta ett nytt snart så du får se en rejäl ökning Glad.

Glömde också förra gången att gratulera dig Vinkan till dina små HjärtaHjärta.
    Så roligt att läsa om alla lyckade ÄD som gjorts i tråden hittills och som säkerligen kommer att bli fler allteftersom. Varje litet plus och födsel ger stort hopp till andra och är oerhört viktigt när man sitter fast i träsket och kämpar på.

Kram till er alla som lyckats och som ska lyckas framöver.
  • germany

Men, vad precist Pippi & Myran att ni åker ner samtidigt! Det måste betyda tur längs eran "tur" Skrattande.
    Hoppas ni kanske vill och hinner ses en sväng när ni nu kommer att vara i Spaninen samtidigt.
    Om ni visste vad jag håller tummarna hårt för er nu. Skulle bli superduperglad om ni båda blir gravida och de samtidigt (vänner  för livet sedan då kanske?)

Visst sätter ni tillbaka 2 ägg om det finns möjlighet eller har ni kanske inte tagit något större beslut kring detta?

Tack Pippi för din hälsning till mig. Du är alltid så go & glad, du passar bra ihop med ditt soliga nick :)
     Och du ska då bara veta att jag inte glömt bort dig och en hel del andra som jag ju kämpat tillsammans med här på forumet. En gång kämpare.....alltid kämpare. Så är det bara och den känslan försvinner inte i ett nafs och jag vill så gärna att ni som jag "känner" till lite mera än andra nya som hela tiden strömmar till i våra trådar först och främst ska lyckas och få bli mammor Hjärta. Sedan önskar jag förstås lika mycket att andra nya också ska få sin dröm att gå i uppfyllelse, och för mesta så tror jag att alla blir föräldrar till slut, på ett eller annat vis.

• germany

Ny i GBG - Så fint att du skrivit hur det är med dig, har undrat många ggr vart du tagit vägen och hur allt är och går för dig Hjärta. Jag önskar att du ska få lite medvind i seglen nu framöver och att du ska nå ditt mål...trots stormigt skepp många ggr. Men det kan vända fortare än vad du ens vågar tro, och tro ska du våga göra Glad.

Karin 71 - Inte gör det nåt att du inte visste att jag var gravid, jag är lika glad ändå :). Och blir fortfarande lika glad när andra kämpar lyckas, däribland du och andra här i denna underbara tråd! Och jag håller fullständigt med dig om att den här "sajten" och bla den här tråden är helt fantastisk med alla härliga medsystrar som ger varandra såååå otroligt mycket stöd och pepp och gud vete allt!

Pippi & Myran - Klart jag hejar på er som tusan längs er resa! Innan jag börjar dra ner min tid här på FL så vill jag helst se att alla ni som jag kämpat ungefär samtidigt med blir gravida, förr eller senare. Det ska bara gå, något annat finns inte i mitt huvud och jag ska skänka alla "bästaste" tankar jag har till er under nästa vecka.
    Hi hi, jag tycker också ni är roliga Skrattande ang. era funderingar om hur ni ser ut :). Jag gör mig också en bild utav var och en av er, både personlighet och hur ni ser ut utseendemässigt. Om ni ska hitta varandra på flyget så är det väl en rolig ide att Pippi har flätor den dagen och Myran kan ha bruna kläder på sig så hon ser ut som en myra färgmsässigt i allafall :)
    Önskar er en lyckosam resa på alla sätt & vis!

Mariposa - Tack för kramen, du är också en som jag måste få veta bli gravid innan jag med ett leende kan börja leva ett liv utan FL igen Hjärta. För jag tror att när man till slut håller sitt barn i famn så öppnar sig ett annat sorts liv och jag skulle tro att man inte längre ens kommer att ha tid att sitta och surfa i den utsträckning man kanske skulle vilja.

Tyck om mig - Hoppas att du får ett plus vid din TD. Känner igen dig från en annan tråd tidigare och jag hoppas att det får gå vägen nu när du ändrat lite längs din resa. Håller mina tummar!

Mia fia - Tummar hålls för dig också. En blandad känsla med att ruva....Jag hoppas att båda dina embryon fäster, men minst ett Solig.

Om jag har glömt någon som jag absolut borde komma ihåg så förlåt. Och till ev andra nya som jag kanske har missat så hoppas jag att ni hittar varandra i bla denna tråd och att ni ger varandra det stöd man så väl behöver när livet ibland är allt annat än en dans på rosor.

KRAMAR till er ALLA Hjärta

• germany

Myran - Förstår hur du tänker och känner, inte så konstigt alls. Man är rädd hela tiden då det är så många steg att gå igenom innan man till slut är ruvara i allafall. Men av 3 som ni har i frysen så behövs det bara ett endaste som klarar sig och som du får tillbaka. Det kan räcka långt! Om man läser i vanliga IVF trådar så är det trots allt många som blir ruvare på eskimåer, så vi får hoppas att det blir likadant för dig. Visst var er donator ganska ung eller minns jag fel där? Isåfall så har ni ju goda förutsättningar för att embryona är starka och livsdugliga.

Hoppas du och Pippi kan och vill uppdatera så snart ni kan, kommer att kika in här hela tiden till veckan och hoppas få läsa om positiva händelser.

Kram Hjärta

• germany

Så fantastiskt Myran att få läsa om att allt gick bra! Kunde ju inte ha gått bättre än att du nu ruvar på 2 av era 3 eskimåer Skrattande!!!
    Nu ska de båda boa in sig ordentilgt och hålla sig i skinnet, mamma & pappa får kanske prata lite bestämt med dom så här i början :)

Sköt om er och jag fortsätter hålla mina tummar.
    Kram!

Pippi - Undrar så hur det har gått för er också? Men jag tror att du kommer att uppdatera om att du också är ruvare. Jag tror på det bästa Glad

• germany

FINA NYHETER här Plus.
    GRATTIS till plus Tyckommig och MiaFia!!! Detta ger en morot till andra som nu är på gång och för andra som planerar ÄD! Jätteroligt! Glad

Och grattis till dig här också Myran för att ditt resultat av frysisarna blev allra bästa tänkbara.
    Hoppas ruvningen går bra och att du också snart får skriva om ytterligare ett plus.

Kram till er!

• germany
    GRATTIS Pippi till att även du nu kan titulera dig ruvare Glad!!!
    Jag kan dock förstå din besvikelse över att det inte blev några till frysen....känns ju alltid lättare att veta att man har några på lager utifall att (har ju själv aldrig fått ett endaste till frsyen vid mina IVF).

Men som flera redan nu har skrivit så låter det ju jättehoppfullt med en så fin blasto!
    Nu ska du bara må gott och inte tänka för mycket på din TD (hm, lättare sagt än gjort Drömmer)
    Snart har du svaret och jag hoppas på ytterligare ett plus inom snar framtid här i tråden och då att du är en av dom :)

Och du Myran ska också ruva på utan att tänka alltför mycket, det är svårt att inte låta bli att känna efter och grubbla, men det hjälper föga och det är klart att det ska bli fina plus för er nu!!! Något annat får inte plats i min trångsynta hjärna just nu! Heja heja heja er!!!! Solig
  • germany

Myran - För att se hur hcg värdet ökar så bör det tas minst 2 ggr.

Jag tog 4 ggr (kontrollbehov och pga min oro av mina blödningar....)och det första tog jag på en måndag och nr 2 på torsdag samma vecka.
    Sedan blev det jul och helgstängt så det gick 1 vecka tills nästa och sedan blev det ett hastigt påkommet hcg prov 10 dagar senare. Men 3 dagar efter det första hcg provet ska vara bra då hcg nivån då bör ha dubblats en hel del.

Det första provet jag tog var 3 dagar efter att jag plussade och hcg låg då på 687, 3 dagar senare hade det ökat till 2810. En vecka senare till 14882.
    Kom ihåg att ref.värden för hur ökningen ska se ut är så stor bredd på. Finns en tabell att gå efter (har den inte i huvudet nu, men kan kolla sen om du eller någon annan vill veta?).
    Det är dock farligt att stirra sig blind på den då man kanske ligger på den lägsta ref.nivån och det kan göra en nojig! Huvudsaken är att det ökar hyfsat och inte står kvar på samma värde eller sjunker.

Jag tycker det var skönt att ta hcg för att få en hum om vart det bar hän....men så ville jag ha kontroll över min situation :)

• germany
    myran6801 skrev 2013-04-26 11:39:58 följande:
    Hej! Igår var min egentliga testdag men jag var helt däckad med huvudvärk och kräkningar så jag kom inte ens ur sängen. Idag mår jag mkt bättre och var och tog hcg imorse. Det var 829!! Plus!!! Är lite i chock tror jag.
    Kram alla
    Skrattande Hjärta Solig. Jag förstod det!!!! Myran, kära Myran....om du visste vad glad jag blir för din skull! Så himla väl värd du (och din man förstås) är att du plussat och det mer riktigt denna gång!
    Jättefint hcg värde! Hi hi, har du ens funderat på att det kanske faktiskt är så att du väntar twins? Skrattande
    Ditt tvärdåliga mående tyder ju på något minsann :)
    Visst kommer du att ta ännu ett hcg på måndag? Skulle tro att ökningen har ökat rejält då.
    Denna gång kommer det att gå bra ska du se.
    Oroa dig inte nu utan njut av den lite nya situation som du nu äntligen får börja ta del av.

Stor och varm kram! PS: Hoppas solen skiner lika mkt hos dig idag, den strålar nog ikapp med allas glädje skulle jag tro. Härlig dag!
  • germany

Väntar man tvillingar så har man som regel högre nivåer av graviditetshormonet hcg, vilket gör att många som väntar tvillingar kan må mera illa då det är just hcg som utlöser illamåndet. Men som med allt annat så kan en del må bra och en del uruselt, oavsett om man väntar ett eller två barn. Men är hcg nivån hög så mår man såklart som regel sämre också. Det är just av den anledningen som illamåendet avtar efter första triestern då hcg nivån sjunker  (den är som allra högst den första delen av graviditeten).

Svar på tråden Äggdonation i Spanien: erfarenheter?