• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Soffipropp

Och så inatt har mensen dykt upp. Är så jävla ledsen och besviken:( vill så gärna. Sambon säger ju bara att det tar sig när det tar sig. Men jag vill ju ha ett plus nu.

• Angie08

Va tråkigt :( är så ledsen för din skull :(

Dem flesta killar säger så, så sa min sambo också. Tyvärr har dem rätt, det är så man ska försöka tänka även om det är svårt :(

• Soffipropp

Jo jag vet, har försökt att koppla bort det och fokuserat på annat. Vi ska flytta om ett par veckor så det finns ju andra saker att fokusera på, då vi ska tapetsera och göra om lite i nya hemmet. Och enligt appen på telen kommer jag ha ÄL i samma veva som vi ska flytta. Så jag hoppas verkligen det tar sig då istället

• Angie08

Va roligt :)
    Kan ju bara säga att det enda vi gjorde annorlunda denna gång var att mysa varannan dag från att mensen hade slutat och framåt :)
    Det kommer ta sig för dig Snart :)
    Styrkekramar till dig !

• Fru Zäll
    Soffipropp skrev 2012-07-20 07:46:51 följande:
    Ja får försöka köra varannan dag.
    gör det, det sa våran IVF läkare till oss.. fast vi körde varje dag;)

Någon som vet hur tidigt man kan testa?

man glömmer fan varje månad haha...

• Angie08

Jag testade positivt på bim-2, om jag räknar på 28 dagar, så man kan ju plussa tidigt :)
    Vad e du på nu?

• Fru Zäll
    Angie08 skrev 2012-07-20 14:59:29 följande:
    Jag testade positivt på bim-2, om jag räknar på 28 dagar, så man kan ju plussa tidigt :)
    Vad e du på nu?
    ja fast efter ja skrev inlägget så fick jag en blödning, himla konstigt, är ju bim-10 så många dagar kvar egentligen, brukar ha värsta PMS:en innan med , fick dock grymt ont i ryggen efter ,
  • Majandra

Vad tråkigt Soffipropp. Vad skönt att flytta och fixa och dona, vips så tänker man på annat och snart är det bim igen.

Lördag idag, bim på måndag och om ingen mens så blir det test på insdag innan vi ska iväg på festligheter. Spännande såhär dagarna innan :) har inga symptom alls, bara hoppas lite extra då jag fick en yttepytte blödning i början på veckan. Tänk om det skulle vara en nidblödning :)

Men sen finns tankarna på att mensen hoppade över förra månaden och tänk om den tänker fortsätta strula... Vill juninte ha mensstrul nu när man försöker som mest.

Svar på tråden Vågar man testa?