• cosinus

Råd tack! Får inte plats med 3 bilbarnstolar i bilen!

Vi har 3 st britax kid som var de smalaste stolarna jag kunde hitta för några år sen. Det skiljer massor i bredd. Åk till typ barnenshus med ett måttband det gjorde jag. Tror våra är typ 43 cm i bredd om jag inte minns helt galet (kan mäta ikväll om du vill) dessa har funkat bak 2 st + bakåtvänd stol / babyskydd

• cosinus

www.blocket.se/halland/2_st__Britax_Romer_bilbarnstolar_39800379.htm&w=3 så här ser de ut de vi har (fast annat tyg). Det är alltså en väldigt smal modell av britax-stolen men jag är osäker på om den fortfarande säljs. Våra är 2-4 år gamla.

Men det fanns två modeller på Barnens Hus där när jag mätte för 4 år sen som var i princip lika smala. Minns inte vilken den andra var. Valde britaxen för att jag tyckte att den hade bättre nackstöd.

Nu är jag på jobbet igen men jag kan mäta stolen ikväll så har du något att jämföra med om du tar en mätarrunda. Just smalare än så blir de nog inte.

• cosinus

Nu har jag mätt, japp de var 43 cm breda. Bäde själva sitsen och yttermått på överdelen.

Nog för att jag brukar ha bra sifferminne men det här gjorde t o m mig stolt att jag kom ihåg en siffra jag mätte lite snabbt på affären för 4 år sen :D

Svar på tråden Råd tack! Får inte plats med 3 bilbarnstolar i bilen!