Dinopino skrev 2012-04-14 17:46:03 följande:
Fabbemam: Hur funkade det med så stor vagn i Beijing och i provinsen? Tänker mest på transporter /taxi /flyg osv inom landet. Borde inte Ergo räcka även om barnet är runt 2 år? Eller knäcker vi ryggen totalt då?
Den fungerade superbra, vi hade en Ergo också men både jag o mannen blev trötta i rygg o höfter trots den, kanske för att lillkillen ville vara i våra famnar HELA TIDEN, vagnen var inte populär fört men efter lite träning på hotellet o några roliga leksaker fastsatta där så lät han sig övertalas om att den var ganska OK men bara ganska, då kändes det extra skönt att han kunde se oss hela tiden. Vi kunde också lägga honom där när han somnat i selen och någon av oss var den första han såg när han vaknade.
På flyget fick vagnen åka gratis som skrymmande gods så den kom också ut på den platsen, inte med de andra väskorna, så vid ankomst fick vi se oss omkring för att hitta den. Vi köpte några extra bagagepåsar på arlanda men de höll väldigt bra så det hade nog bara behövts en extra i fall att (vi packade de extra påsarna i vagnen). På flygplatserna innan vi fick Klimpen använde vi den som bagagevagn till handbagaget o en stolt blivande storebror fick övningsköra! Även efter att vi fått Klimpen så lastade vi i den när han var i selen o så bar vi det vi shoppat när han satt i vagnen, superbra!
Det enda problemet jag upplevde var när vi skulle åka taxi, tunnelbana provade vi aldrig, taxi chaufförerna vägrade stanna, de såg livrädda ut o åkte förbi oss. Vi lärde oss snart att en stod en bit bort när den andra viftade in en taxi då stannade de snällt! Någon gång hade chauffören ett helt förråd av privata saker i "bakluckan" så då fick vi ta en annan, inget större problem med tanke på hur många taxi det åker omkring på Kinas gator. Någon gång fick vi i en lite mindre taxi ta bort hjulen, men det är ju jätte enkelt.
Så för att göra historien kort, jag skulle absolut ta med en bakåtvänd vagn igen om vi åkte någon mer gång!!!