Inlägg från: FredrikCA |Visa alla inlägg
  • FredrikCA

Min pojkvän är utbytesstudent.. Han ska hem i juni. Långdistans eller göra slut? Hjälp mig snälla :(

Min åsikt är att det förlänger nog bara lidandet i slutändan. Har svårt att tro att det finns någon praktisklösning annan än att göra slut.
    Jag har haft ett "lång" distansförhållande - Visserligen bara 250km vilket är nästan ingenting i sammanhanget, 
    Det är värdelöst. 

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA

Vad det gäller hans ordspråk så är det ett gammalt klassiskt för olycklig kärlek,
    Och lyder egentligen "If you love something set it free if it comes back its yours if not it was never meant to be" 

Kortfattat innebär det att du aldrig kan forcera någon att älska dig, Om personen älskar dig tillbaka kommer han/hon visa det.
    Jag vet inte varför han valde detta- Men jag tolkar det inte som han älskar dig. 

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • FredrikCA
    Tyramyra skrev 2012-04-12 22:56:39 följande:
    För det första så var det inte han som sa citatet, jag hörde det och det påminde om situationen! Jag tvingar ingen att älska mig, och han visar det. Saken är bara att jag känner att kanske på grund av problem med min pappa, så känns det antingen svart eller vitt för mig.

Typ, älskar du mej så flyttar du inte, bla bla.

Så även om det nog är så att min pojkvän såklart älskar mig, så kryper känslan dit endå.

Jag är bara nyfiken, men på vilka orsaker tror du han inte älskar mig?
    För själv är jag helt sjukt kär i honom, men vet själv att det hade bara varit en långsam död att behöva ha ett långdistans i våran ålder. Så det finns inte riktigt några bra beslut,, lol.
    Ah jag misuppfattade det tyvärr. 

Nej jag trodde bara han sagt så, När du nu förtydligat finns det ingen anledning vad jag kan se att tvivla på att han skulle älska dig.
    Tyvärr är det nog något jobbigt du måste rida ut helt enkelt :( 
Svar på tråden Min pojkvän är utbytesstudent.. Han ska hem i juni. Långdistans eller göra slut? Hjälp mig snälla :(