Min pojkvän är utbytesstudent.. Han ska hem i juni. Långdistans eller göra slut? Hjälp mig snälla :(
Hej!
Min pojkvän är en utbytesstudent här i Sverige (han är från usa) och vi har varit tillsammans i snart 7 månader. Jag älskar honom jättemycket. Nu är det bara två månader tills han måste åka tillbaka till USA, och vi måste veta hur vi ska göra med vårt förhållande. (Vi är varandras första förhållande, första sex, och jag var hans första kyss. Vi är 16 och 17 år.)
Han tycker att det bästa alternativet vore om vi gjorde slut tills vi gått klart skolan. Att han älskar mig men detta är nog bäst för båda. Att han inte vill att det kommer kännas för mej som att han kom hit, och sen bara lämnar mig här, men att det kommer kännas så endå.
Att han oftast njuter av att ensam sitta och spela dataspel, wow, och då han kommer hem måste han ta extra collegekurser, börja ny klass, och ja, komma hem till sitt land efter ett år i ett främmande land. Han säger också att inget som jag inte vill kommer hända, utan vi kommer besluta oss för något tillsammans.
Jag önskar själv att omständigheterna var annorlunda, men långdistans känns som en långsam död.
Jag tror att det hade varit bäst och mest realistiskt att göra slut (åh hemskt ord) som vänner, och hälsa på varann ibland, och se vad framtiden har för oss senare. Om vi fortfarande älskar varann då, finner vi varandra igen :)
Det enda jag vill veta, är om det är möjligt att han FAKTISKT verkligen älskar mig, men att kärlek är osjälvisk och ibland gör man vad som är bäst för båda?
(Eller betyder det bara att han vill ha en "easy way out" ?)
"if you love something, set it free. if it's truly meant to be, it'll return"
Vad tror ni? Jag behöver verkligen råd. Och vad vi nu bestämmer oss för, hur ska vi hantera denna sista tid vi har tsm utan att bli galna av tanken att han ska lämna mig här?