Inlägg från: Anonym (tråk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tråk)

Pappan vil inte ha barnen mm

För barnens skull får man bita ihop många gånger och för många knäppa saker. Försök se till att barnen får ett så bra och regelbundet umgänge med pappan som möjligt. Det är grumdregeln även om det är han som j-s.

• Anonym (tråk)
    Anonym (Ja) skrev 2012-04-11 21:21:22 följande:
    Precis, man vinner på det själv i längden också då mindre bråk uppstår!

Ja fy vad man har gått med på och krånglat för barnens skull genom åren. Tungan ute Obestämd
  • Anonym (tråk)
    Anonym (Less) skrev 2012-04-11 21:23:19 följande:

Jag lär ju iaf vara helt säker på att han hämtar dom i så fall och så är det ju där med packningen, det finns för dåligt med plats på skolan. Jag vi helst inte ha någon kontakt alls med honom och det är inte så väldigt mycket kontakt men den här gången var det semesterpratet som spårade ur.

Finns det någon annanstans som ni kan byta bagage då? Hos en kompis eller farfar/mormor tex. Jag har en kompis som fick ställa in väskor hos soc dit han fick åka för att hämta grejorna.
  • Anonym (tråk)

Och så hade vi det där lilla med att barnen har rätt till sin pappa också. Oavsett hur han beter sig i den här situationen. Jag anser att man får böja sig bra mycket för att faktiskt barnen har rätt till att få träffa sin pappa istället för att bita sig fast i alla regler och måsten.
    Barnen kommer först och för min egen del kan jag stå ut med bra mycket skit från exets sida för att dom ska få ha en bra relation med honom oavsett vad jag tycker om honom eller han om mig. 

• Anonym (tråk)
    Anonym (Less) skrev 2012-04-11 21:42:37 följande:

Jag har bitit ihop sååå många gånger, jag har blivit kallad för hora, fitta och allt fult man kan tänka sig, jag har gått med på att han betalade mindre underhåll ett tag, han pratar illa om mig inför barnen, han säger till barnen att jag tar hans pengar, att det är mitt fel att han fick flytta ifrån huset osv...så fort det inte passar honom så hotar han med att inte ha barnen. Jag har tagit allt för barnens skull, dom älskar sin pappa trots att jag hatar honom och jag vill absolut inte ta honom ifrån dom nåt vis. Jag vänder ut och in på mig själv för att att vara alla till lags och barnen ska ALDRIG någonsin få höra mig säga ett enda ont ord om deras pappa MEN det betyder inte att han ska kunna bete sig hur som helst mot mig längre. Det är inte bara jag som ska behöva bita ihop.

Och jag har varit med om precis samma sak plus tre soc- och två polisanmälningar från hans sida.
    Jag vet att det inte är lätt, men barnen kommer först. Alltid. 
  • Anonym (tråk)
    Essien skrev 2012-04-11 21:49:52 följande:

en inställd helg hos pappa skadar inte barnen. att deras pappa lär sig att sluta använda sig av barnen i gräl kommer däremot gynna dom i längden.

Då sätter man sig hos familjerätten och reder ut vilka regeler som ska gälla och så håller man sig till dom. Det bästa är att bestämma en sak på papper. Då kan han inte backa på det sen. Man går den vägen innan man börjar krångla med saker. Då kan det lätt bli ett hämndkrig som faktiskt drabbar barnen. För vad är det som säger att det här bara gäller en helg?
  • Anonym (tråk)
    Anonym (O) skrev 2012-04-11 21:51:53 följande:

Ja, barnen har rätt till sin pappa. Men pappan är vuxen och har därmed ett föräldraansvar för sina barn. Dvs pappan har ansvar för att se till att det blir ett umgänge för barnen.

Ts är mamma till barnen och ska se till deras bästa. Men hon är inte mamma till pappan och har därför inget ansvar för att se till att han sköter sina plikter. 

Se mitt svar i 33.
Svar på tråden Pappan vil inte ha barnen mm