• Gosevännen

Hjälp mig välja bilbarnstol!

Jag röstar absolut på en Britax Max-Way, har själv två stycken, en i var bil, och är riktigt nöjd!

Kolla gärna denna länk:  http://bloggen.fi/bilstolslotsen/2012/04/vilken-bakatvand-bilbarnstol-ar-den-basta/ Där finns inte Max-Way med, utan det är det äldre modellen Hi-Way II som står i jämförelsen, men Max-Way är i princip likadan, bara lite förbättrad (högre ryggstöd, ställbart nackstöd, längre stödben).

Av de stolar du räknar upp är det bara Hi-Way II och Max-Way som är plus-testade och godkända upp till 25 kg, vilket är super!

Sen röstar jag också för att ha barnet i baksätet, med en spegel på ryggstödet ser du barnet lättare om du behöver. 

• Gosevännen

tillägg ännu; punkt 7 i länken (Lätt att anpassa för olika stora barn (internselens axelhöjd är det närmast som avses) ) , i Max-Way kan man höja och sänka internselen, vilket höjer Max-Ways helhetspoäng ytterligare

• Gosevännen

För att ännu prata positivt om Britax Max-Way ;
    När vi köpte våra stolar fick vi höra av försäljaren som monterade dem, att han aldrig monterat en stadigare stol, den sitter verkligen som berget i bilen! Multi-Tech tyckte han var betydligt sämre, och då har han monterat ca 500 st sådana...

Om isofix också, säkert smidigt att ha, men samtidigt kan man inte ha en stol som fästs med enbart isofix i vilken bil som helst! Hur är det om t.ex. mor- eller farföräldrar ska skjutsa barnet i sin bil någongång, finns det isofix-fästen i deras bilar?  

Svar på tråden Hjälp mig välja bilbarnstol!