• Missciss

Spyfobi

Jag har extrem spyfobi och är sååå rädd att jag ska må illa och spy under förlossningen =( Har hört massor med historier om de som spytt som grisar =( Får sån extrem panik när det känns som att jag ska spy..det är det hemskaste som finns!!!
    Vad ska man äta innan för att slippa spy? Och vad är "lättspydd" mat?
    Kommer inte använda lustgas eftersom jag hört att man kan spy av det..
    Kan man ta antikräkmedicin? Har lergigan comp hemma, kanske kan man ta med sig dom?
    Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Spyfobi
  • Missciss

Slipper man må illa och hinna få all ångest "villintevillintevillinte" så kanske d inte e så farligt..om man bara pang kräks utan att hinna tänka liksom.. För det är ju ångesten som e värst! Fast har hört dom som spyr sig genom hela förlossningen å mår jätjeilla =(

• Missciss

Jag e precis lika dan, spydde senast när jag var ca 10 år (e nu 28). Minns inte hur d e att spy..
    Har mått jätteilla, av alkohol och i början av graviditeten.. har fått kväljningar men av någon anledning spyr jag aldrig.. jag tror ju att jag har stretat emot så mkt att jag inte kan spy längre..typ lärt kroppen att inte spy eller nåt..eftersom jag aldrig gjort det... istället har jag varit bakos i tre dagar istället för att spy ;)
    men som du säger, paniken kommer alltid..
    När man mår bra e d lätt att tänka, äsch det är ju bara att spy.. men när man känner att "nu spyr jag faktiskt snart" så kommer paniken och då vill man INTE spy (och lyckas hålla emot).

Jag ska försöka vara upprätt under förlosningen, och inte använda lustgas.. får se hur det går!

Svar på tråden Spyfobi