Inlägg från: Waersta |Visa alla inlägg
  • Waersta

Lasek eller Lasik?

LittleJunia skrev 2012-05-31 22:28:56 följande:
    Hur har det gått ts? Har du operarats?
    Jag ska göra en LASEK imorrn och är riktigt nervös.... 
    Ååh, hur gick det? Jag ska göra Lasek nästa vecka och är toknervös!
  • Waersta

Åh, så skönt att höra! Tack för att du tog dig tid att svara! Nu känner jag mig lite lugnare! Jag har tänkt låna ljudböcker så jag har något att göra medans jag vilar. Vi åker på semester 1,5 vecka efter min operation, vad tror du om det..? Hade du kunnat gjort det?

Vi ska vara kvar i landet!

LittleJunia skrev 2012-06-21 21:29:32 följande:
    Det har gått bara bra! Är nu 3 v sen och jag ser bra, kanske inte perfekt än, men bra!! Torrheten i ögonen som jag haft nu dessa veckor börjar oxå försvinna i princip helt. Det var första dan som var fruktansvärd, går inte att öppna ögonen o det gjorde riktigt ont. Men jag klarade mig bra på citodonet. Dag två var oxå jobbig med den svåra smärtan var inte lika svår längre. Gick knappt att öppna ögonen så det var bara att sitta i ett mörkt rum med solbrillorna på. Varje dag som går blir det bara bättre o bättre. Ögonen rinner ju något fruktansvärt de första dagarna oxå.

Nästa vecka ska jag på återbesök o kolla synen, blir spännande! Kan återkomma då, men än så länge känns det super och jag är grymt nöjd!

• Waersta

Nu är min lasek gjord! Imorgon är det två veckor sen.. inte alls så farligt som jag trodde det skulle vara, dock ser jag rätt suddigt på ena ögat fortfarande, någon som varit med om liknande och vet om det kan bli bättre?

• Waersta

Gulle! Tack för svar!! Jag ska på kontroll på onsdag!

LittleJunia skrev 2012-07-09 20:16:25 följande:
    Inte konstigt det är suddigt fortfarande för dig, endast 2 v har gått! Du behöver inte oroa dig!! Nu är det ju drygt 5 v sen för mig o för det mesta ser jag bra, händer dock fortf att det är suddigt nån gång då o då. Jag är lite torr i ögonen på natten/morgonen och främst i ena ögat stundtals på dagen mest framåt kvällen. Annars är allt bara toppen! Håll ut!

Svar på tråden Lasek eller Lasik?