Inlägg från: Rosie Jay |Visa alla inlägg
  • Rosie Jay

Olämplig kommentar av lärare..

Skolan ska undervisa, och ge fakta. 
    Deras personliga åsikter ska hållas utanför undervisningen. 

Det var INTE rätt av läraren att säga så. Jag tycker du ska konfrontera honom och fråga om han skulle tycka det var lika fånigt om han blev utsatt för allt vad det innebär. Smärtor värre än knivar, infektioner, osv..

Mamma, Singel och Sambo
  • Rosie Jay
    mrsStatham skrev 2012-04-06 22:44:43 följande:
    Missförstår du mig med flit nu?
    En omskärelse är allt som oftast onödig. Alla onödiga ingrepp är per definition fåniga. 
    Jag tycker att hjärtoperationer är onödiga. 
    För tänk liksom, om hjärtat lägger av, då är det ju inte tänkt att man ska leva. 
    Mamma, Singel och Sambo
  • Rosie Jay

Första dagen i nya klassen 
    Eleven: "Hej, Jag heter XX och jag är omskuren för att jag hade massa infektioner och kunde inte kissa".

Första sexualundervisningen
    Läraren: "Vi hoppar över kapitlet om omskärelse" alt. "Omskärelse är viktigt, nu går vi vidare"

Mamma, Singel och Sambo
  • Rosie Jay
    Mashenjka skrev 2012-04-06 23:10:57 följande:
    Fattar inte grejen med att få barn att "tuffa till sig" bara för att det finns idioter överallt och inte minst i våra klassrum. Hur hade andra reagerat om en amerikan hade kommenterat åt andra hållet som att det är ohygieniskt och ofräscht med skinn? Då jäklar hade det blivit liv i luckan...
    Jag förstår inte varför lärare blandar in sina personliga åsikter i undervisningen. 
    Och att ens någon kan tycka att ett (livsavgörande) ingrepp är fånigt. 

Skrev livsavgörande inom parentes då många fall som kräver ett sådant ingrepp oftast leder till hälsorisker och KAN sluta illa om inget görs åt saken. Tyvärr. Har man otur får man leva resten av livet med ett amputerat underliv. 

Däremot håller jag med om att religiösa omskärelser är fånigt, men det är för att barnet inte får välja.
    Att skära i sina barn är misshandel, så länge det inte är ett kirurgiskt ingrepp pga medicinska skäl. Då spelar det ingen roll vad barnet säger, för då finns det inget val.  
    Mamma, Singel och Sambo
Svar på tråden Olämplig kommentar av lärare..