• Hannah8401

Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?

Välkommen Stinac! Vad tränar du för något? Är det pergotime du har provat tidigare? Fick du ingen äl av det? Men du får av sprutorna? Hoppas det lyckas denna gång. Jag har ju tyvärr fått ett ganska mycket större problem, dålig äggreserv, så jag väntar på svar om jag får göra ivf eller inte. Är det ett alternativ för er om det inte fungerar med sprutor?

Ja fy det är inte kul att dra ner på träningen och se hur man förvandlas till ett pkufsmonster. Men vi får vara vältränade när vi är lite äldre ist

• Hannah8401

Oj hur stor dos pergotime har du provat då? Vad konstigt att den slutade växa! Det visste jag inte att dom kunde hoppas det går bättre denna gången.

Jag tränar styrketräning tre ggr i veckan, förut var det iaf fem, och jag tycker om att springa intervaller och längre distanser i skogen men det gör jag inte alls längre jag jobbar med träning och en del av mitt jobb är att instruera så det blir en del kondition i jobbet oxå. Blir väl mellan 7-10 timmars träning i veckan. Och du? Förut och nu?

Hur var din form när du blev gravid med din dotter då? Och gick det på första försöket? Är du gammal?

Jag skulle oxå vilja prova med hormonsprutor men får väl se om jag får lov eller bara blir ordinerad äggdonation.

Hoppas alla här blir gravida inom kort, för då ska vi starta en tråd om hur kul och enkelt (?) det är att komma i form efteråt

• Hannah8401

Oj! Vad olika alla läkare är! Jag fick inte lov att äta mer än tre kurer pergo. Och jag blev aldrig kollad med vul, men tjatade till mig blodprov på sista kuren.

Nej jag tror inte jag har äl, jag har fått pos på ältest och temphöjning, men har aldrig haft dom berömda flytningarna, plus att de blodprov jag tagit visat ingen äl. Men regelbunden mens har jag.

Bara tre gånger i veckan? Oj, är det det som är optimalt för att vara fertil?? Det är svårt att veta vad som är normalt mycket träning när man tränat så länge och mycket. Har din doktor erfarenhet av kvinnor som tränar mycket och har svårt att bli gravida?

Hoppas du får äl av sprutorna nu. Hur låg är din fettprocent? Karin som är med i denna tråd har ju väldigt låg fettprocent men fick äl av sprutor och blev gravid

• Hannah8401

Weebee har du kontaktat gyn? Dom brukar starta med blodprov som mäter hormonerna  i kroppen. Jag hade inte för högt testosteron, alla mina prov var normala för utom amh då, och för lågt progesteron i lutealfas.
    Ja tyvärr så verkar det inte bara som att det är fettprocenten som spelar in, utan även mängden träning. I den länken jag la in tidigare i tråden hade de inte tagit hänsyn till fettprocenten, bara mängden träning och intensiteten. Mängden gav en viss procent mindre chans, och sen även intensiteten på det.
    Harmagedon, vad bra att det fungerade för dig! Vi får hoppas att vi också kan lyckas någon gång. Jag vilade helt i två veckor i somras och bara gosade och hade det bra men det hjälpte inte:(

• Hannah8401

Ha ha jag tror du är en söt rysk kulstöterska jag har oxå tänkt att kanske man skulle banta ner sig, kanske gå på en skräpmatsdiet så man blir smal med mycket fett, pommes friteskropp ha ha nä fy, det har tagit så många år att få en vältränad kropp, så bättre att ha lite extra ludd över den ett tag och sen kan man ta bort det du har ansökt privat? Eller via det offentliga?

• Hannah8401

Weebe, ja det är det som är med mig, har regelbunden mens men inte ägglossning. Inte lätt att veta att man inte har det, har fått både pos ältest, temperaturhöjningar och får alltid ömma bröst en vecka innan mens. Då tror jag såklart jag har äl. Men nej.
    Åh vad bra du fick äl iaf:) Då är det absolut värt att ha lite extra dämpning på kroppen;)
    Camille, jag har hört detta om ppiller innan, det låter bakvänt men man får hoppas läkarna vet vad dom gör.
    För mig går det inget alls, bara väntar på brev eller telefonsamtal:(

• Hannah8401

Hoppas du får en blödning nu då Camille! Jag har läst mycket om det med kost, men svårt att veta vad man ska tro på. Helst gluten och laktosfritt ska det vara, lättmejeriprodukter ska visst sänka fertiliteten med massa procent, tror det var typ 40 eller mer! Men feta mjölkprodukter kan hjälpa till att få igång äl om man har problem med det. Funderar på att börja äta mjukglass varje dag men som sagt, vad som är sant vet jag inte, jag kan prova att hitta vart jag läst detta, är på mobilen nu så kan inte länka.

Jag är förresten så sjukt sugen på att träna riktigt hårt nu och verkligen gå in för att bygga mer muskler. Åh det är så tråkigt att låta bli:'(:'(:'(

• Hannah8401

Hm jag hittade inte domlänkarna bara för det, hittade lite annat istället. Denna säger lättmejeriprodukter se.babycenter.com/preconception/beforeyoubegin/dietformumtobe/ denna säger feta...www.niomanader.se/contentNews.asp Konstigt man blir förvirrad?www.familjeliv.se/Forum-1-32/m29025819.html En länk här om vetenskap och myter..www.babyzone.com/getting-pregnant/adoption/foods-increase-fertility_67062 En sida med en del forskning också...

• Hannah8401

Åh grattis weebee!!! Det gick fort?? :) Så härligt! Nu var det allt värt de lilla extra fettet va? :) hihi!

• Hannah8401

Men vad tråkigt! Varför kunde hon inte se den ena? Det lät ju konstigt! Du hade ätit första pergotimekuren nu? Då behöver du säkert kanske dubbel?

Jag väntar på mensen nu, ska börja med pergo igen på dag 3. Jag förstår din abstinens. Jag har fått massa träning denna veckan, tror det slutar på 12 pass, det är ju en del av jobbet då men brukar inte ha så många. Men har självklart inte tagit ut mig på alla. Men blev ju säkert inte mer fertil denna veckan

• Hannah8401

Du får fråga mer nästa gång.

Ja, dom sista två ska jag ha snart, har verkligen sovit dåligt inatt med så jag är inte så snäll mot kroppen just nu:(
    Men imorgon blir det vvviiilllaa!!!

Ja jag tog tre kurer med pergotime i somras, enkel, dubbel, och trippel. Jag fick utslag på ältest för första gången, men däremot så fick jag mens en vecka efter, så alla tre cykler på pergotime blev på bara 22 eller 23 dagar. Vet inte vad som hände.
    Men det är bra att du får göra vul för att se att det fungerar.

• Hannah8401

Efter 12 pass träningspass denna vecka:) Veckan innan när det troligtvis fäste sig gjorde jag ett gäng repetioner med 100 i mark! Jag har alltså lyckats trots obefintliga äggreserver och massor av träning!!! Wiieee!!!!! Hur går det för dig Weebe? Ska vi starta en träningstråd för gravida som alla kan komma till sen??

• Hannah8401

Tack igen!! Jag är överlycklig:):):) Bara att hoppas den vill stanna är så rädd för det.

Ja men då ska jag försöka starta en sån tråd, kanske finns det många som kan mer om det och vet vad som är ok att träna osv.

• Hannah8401

Ha ha vad märkligt att det ändras så med vad man tycker om! Undrar om det är kroppen som försöker tala om vad den behöver? Jag har inte märkt något med maten än, men det är nog alltför tidigt för mig. Nej träningen kommer inte bli något prio, baby först. Men hade vart roligt att kunna hålla sig i hyfsad form iaf. Fy jag kommer säkert bli en koloss. men det gör inget

• Hannah8401

Ha ha nej godis och chips på soffan blir det nog inte när började du må illa? Jag har haft step och pump idag, det gick fint men jag tycker konditionen känns sämre. Den 15 november tror jag jag hade äl. Och du då? Vet du vilket datum din bebis blev till?

Svar på tråden Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?