• Hannah8401

Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?

Ja precis, en spolning av äggledarna är det jag måste göra innan jag får sprutor. Karin vet du varför du fick gå på sprutor med en gång
    Jag pratade med min läkare igen igår, enligt blodproven har jag inte fått äl av trippeldos pergotime. Den funka inte på mig, ska väl ge äl till 70-80% så det är väldigt kul att vara de 20-30% som det inte funkar för.
    Camille jag läser om många här som äter levaxin, verkar som ett ganska vanligt problem?
    Du är inte ensam om att ha fått finnar av hormonbehandling... fy. Men provera är en form av progesteron? Trodde man bara fick finnar av östrogenet. Vad gör man nu då när du inte får mens av proveran??Är du också en stackare som hamnar till den där lilla % som det inte funkar för?
    Fy jag börjar undra om det är värt att vara i oform, när inte ens pergotime vill få mig att ägglossa så vägrar uppenbarligen min kropp,och har svårt att tro lite mer fett hjälper.
    Hur går det för Weebe?
    Ha en fin helg allihopa!

• Hannah8401

Hej marina!

Nej jag tar inte illa upp iaf, lite festligt att bli jämförd med en häst nä skämt åsido, det var väldigt intressant det du skrev, jag håller med dig om att det är väldigt konstigt att inte gynekologer som jobbar med infertilitet kanske tänkt på detta sammanhang? Vi är ju djur vi med, bara lite mer tänkande på ett djupare plan kanske. Hade ingen aning om detta med stona. Det kan ju förklara en del. Har du själv varit en hårt tränande kvinna? Tack för ditt högst intressanta inlägg. Vi får ta en lång semester från träning ett par månader

• Hannah8401

Jobbigt när läkarna gör fel så man får vänta ända längre. Som om man inte väntat tillräckligt! varför kunde du inte äta mer provera nu med en gång?

• Hannah8401

Hur går de för er? Weebee, något pos äl test än? Jag testar oxå nu, men det blir sista gången denna månad, känner mig lurad av dom. Har aldrig fått något pos test förrän jag åt pergo, men då hade jag inte haft äl ändå enligt blodprov

Vad duktig du är och sprang så fort!! Kanske inte så bra för fertiliteten nej men men hur ofta styrketränar du nu? Kan killars träning påverka deras fruktsamhet så länge dom inte använder något otillåtet då, det vet man ju att det kan förstöra. Tror väl bara det är bra för killar med träning, orättvist. Min kille är supervältränad fast han tränar inte extremt mycket.

Hur länge hade du tränat weebee?

Ha ha ja vi får hoppas att våra mjuka kroppar snart fattar vad dom är till för. Har du lagt på dig jämt över kroppen?

Hur går det för dig Karin? Har du fått äl med sprutor nu?

• Hannah8401

Hoppas du får ägglossning snart! Svar på dina frågor. 1.sökte hjälp efter ca9 månader. 2.ja jag har regelbunden mens utan ägglossning enligt blodprov. 3.nej.

Jag har fått min dom nu. Att jag inte blivit gravid beror troligtvis inte på träningen, utan ett värde som heter amh. Det talar om hur stor äggreserv man har kvar. Jag har ett värde som säger att jag troligtvis aldrig kommer att kunna få biologiska barn. Jag är 28 år och detta är helt fruktansvärt. Jag har gråtit massor och vet inte vad jag ska glädja mig till nu? Vi kommer troligtvis bli nekade ivf för mitt amhvärde är så dåligt. Så det får bli äggdonation, då får iaf min man bli biologisk pappa.

Jag hoppas det går bättre för er än vad det gjort för mig. Vet ni vad ni har för amhvärde?

Vad jag lyckats leta fram av anledningen till detta låga värde i så unga år år att det troligtvis är genetiskt eller att man drabbats av någon infektion som foster. Någon säger att det oxå kan ha med långvarig stress att göra.

Lycka till allihop, jag hänger kvar och ser hur det går för er. God natt och sov gott.

• Hannah8401

Tack weebee ja nu vet jag vad det är för fel på mig men jag hade aldrig kunnat tro det. Allt är väldigt mörkt. Känns så ego mot min sambo med. Men han säger hela tiden att han älskar mig och att det är viktigast. Och om vi kan göra äggdonation så blir det iaf hans biologiska barn.

Ja jag har fått utslag på ältest och temphöjning ca två dagar senare, men blodprov har visat ingen äl. Be om att få ta ett blodprov en vecka ca efter äl och två dagar senare, det ska vara över 20 tror jag ca.

Be om att få ta andra hormonprover oxå så vet du fort om något är fel.

fsh (måste tas dag 3 i cykeln) prolaktin, amh, tsh, t4, testosteron (oavhängig av var i cykeln du är.

Det är säkert inget fel på dig, ni har väl bara gjort ett försök på äl? Men man kan ju alltid lugna sig själv, och nu vet jag lite mer om allt och kan kanske hjälpa dig lite. Lycka till, många kramar.

• Hannah8401

Weebee fy jag förstår dig det är inte kul att se ut så när man verkligen inte vill och vet hur man lätt kan fixa det. (eller lätt och lätt) du kan ju kanske ha haft äl ändå, det är många som aldrig fått utslag men ändå haft det.

Karin-nej det går inte med hormonstimulering, det kommer troligtvis inte växa fram någon äggblåsa. Vad jag läst mig till är mitt värde för lågt för att ens få göra ivf, det skulle bli för lite ägg till äggplock. Hur många fick du ut när du gjorde ivf?

Nu ska jag ha två hela dagar på rad helt utan träning. Inte för att det spelar någon roll för mig nu, jag kan lika gärna bli i sån form jag vill vara, men just nu är jag mest ledsen och orkar inte tänka på det.

Ha en fin helg allihop!

• Hannah8401

Ja orättvist att vissa verkar kunna träna hur mycket som helst och ändå få barn.

Weebe, när man gör ivf så får man hormonstimulering för att få fram många ägg, men om man har lågt amhvärde så får man inte från många ägg, och vid de flesta ivfer sa fullföljer man inte om det bara är två eller tre ägg för att chansen att det ska vara något bra är så liten. Tror det är lite olika från klinik till klinik och jag tror man har en del att säga till om som patient med.

Grattis till äl!! Nu blir det en lång väntan för dig hoppas på positivt.

Kramar.

• Hannah8401

Weebee beklagar det, kram till dig. Jag tycker du gör rätt i att beställa tid. Kolla dina hormonvärden, ta progesteronprov en vecka efter äl för att se att du verkligen har haft det och kolla oxå amh, fsh, prolaktin tsh fritt t4.

Jag har heller aldrig haft älsekret har hört om såna som blir gravida ändå men.

Jag var hos doktorn igår och dom kollade mina äggledare och spruc in vätska där, jag hade fsh passage i båda, och jag hade oxå tio äggblåsor på höger äggstock och åtta eller nio på vänster! Då blev jag glad! Det stämmer inte riktigt med mitt låga amh värde, så om jag har riktigt riktigt mycket tur kanske jag får göra ivf med egna ägg. Hoppas på detta. När har du tid weebe? Lycka till nu. Kramar.

• Hannah8401

Karin!! Åh grattis!!! Vad härligt! Det funkade på första försöket! Din kropp har kanske lärt sig nu

Svar på tråden Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?